Helt oviktigt

Sv: Helt oviktigt

Fast ska vi prata töntiga saker så är väl det absolut pinsammaste folk som har reg.skylt på barnvagnen, oftast med namnet "kevin" typ :(

Några ungar i vår port hade snott en sån från en barnvagn o satt på grannens rollator, var (förutom att det var sabotage) väldigt roligt för tanten gick om kring med den jättelänge:)
 
Sv: Helt oviktigt

Jag måste ju säga att de där t-shirtarna är så töntiga att det liknar ingen sort. Min jobbarkompis som väntade tvillingar hade dessutom kladdat dit x2.

Jag tycker de är charmiga och skulle kunna tänka mig att ha en själv den dagen det blir dags.

Reg.skylt på barnvagn var lite roligt när man såg den första. Nu har alla det...
 
Sv: Helt oviktigt

**knapplån**

Jag säger bäbisen ibland :D Fast inte för att det ska låta snuttigt, eller gulligt, utan för att det är vad han är ;)
Min kära mor säger babyn (med svenskt uttal)
Det låter rent förfärligt! **kräkas**

// Anna
 
Sv: Helt oviktigt

jag vet så roligt, helt plötsligt heter alla ungar Tindra o Stråla, givetvis är de döpta efter mormors morfas mammas systerdotter som var SÅ SÅ viktig!

Varför inte bara erkänna att man tycker det är kul att döpa barnet till ett "innenamn" ???
 
Sv: Helt oviktigt

*kl*

kanske är det så att när man får småbarn blir även den hårdaste en mjukis?

Själv sa jag nog snorisen, så tuff är jag.
 
Sv: Helt oviktigt

Jag tycker de är charmiga och skulle kunna tänka mig att ha en själv den dagen det blir dags.
Jag kommer absolut att ha bebiströja! :D De ser så bekväma ut.

Reg.skylt på barnvagn var lite roligt när man såg den första. Nu har alla det...
På hundutställningar ser jag ibland burar med reg.skyltar med hundens namn och födelsedatum. Det tycker jag är lite sött. ;)

Apropå hundar så kallar jag ibland min hund för "bebis". Som ett smeknamn alltså, därav obestämd form singular.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Helt oviktigt

Men enligt svensk stavning borde det väl egentligen stavas med ä?
Om vi skulle vara språkråd och rekommendera, menar jag.

Ja, men det handlar ju om hur man är van att det ska skrivas. Sedan att det är mer språkligt korrekt med ä, det gör detsamma (för min del alltså).

Nu skriver man ju bebis med e, alltså tycker jag det ser helfel ut med ä. Det ser ut som en pluttenuttvariant av orginalordet.
 
Sv: Helt oviktigt

Jag gillar de skyltarna, tycker dom är fina :)

Fast som du och många andra säger, man tänker "Jaha, där åker ännu en Elias/Theo/Kevin/Hugo/Jasmine/Thindra" etc :crazy:
 
Sv: Helt oviktigt

Det där har jag okcså tänkt på! Tyycker det låter helt sjukt.

Jag säger alltid bäbisen!!!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 433
Senast: Milosari
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 834
Senast: Amha
·
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 014
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 327
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp