Heltäckande benskydd

A

Anton

Jag har köpt heltäckande benskydd i stället för att linda hästarnas ben. Nu funderar jag lite på hur hårt de ska sitta.
Ska de vara som stöd eller bara skydda mot slag?
Om man jämför stallbandage vs stödbandage vilken ligger det närmast?
 
hej, har inget svar på din fråga men jag undrar vart du köpt dem, jag skulle behöva köpa heltäckande skydd till fälttävlan men jag hittar inga i "min" prisklass.
 
jag har sådana och när jag köpte dem sa hon i ridsportbutiken att de var som stöd, så man slipper linda.
 
Antar att "din" prisklass är lägre..? New är billgaste BRA skydden jag vet.. Style får du lägga 2 000 om du ska ha runt om men de är helt klart bäst! :love: Kommer ALDRIG sälja mina!

Porter kan ha billiga täckta senskydd (bättre än ex event och andra mjuka som går runt kotan) om de fortfarande görs..

Ang hur hårt de ska sitta.. Jag drog åt mina rätt hårt, de är såpass mjuka och "strechiga" att de följer hästen ben bäst om de sitter tajt, men det är ju som att linda, hur hårt som helst gå ju inte ;) Men sätt de inte löst bara, då glider de *suck*
 
Jag har Proffesional's Choice skydd, kostar runt 1000kr paret. Drar åt så hårt det går, typ. Annars ger dom inte nåt stöd. Men har upptäckt att dom billiga kopiorna inte alls är uppbyggda inuti på samma sätt som PC, och är mkt tunnare. Skyddar gör dom väl, men tror inte dom ger nåt stöd alls! Kassa tkr jag dom är... :crazy: Tänkte ha mina billiga i hagen, men kardborren går upp och sömmarna släpper.
 
jag har samma som du, PC, men jag drar inte åt för kung och fosterland men ett bra stöd ska de ju ge.
Dock kommer det in grus under mina. Hur hårt/löst jag än drar dom. :crazy:
använder inte dom så mycket mao.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har under större delen av sommaren försökt hitta bra benskydd som ger bra stöd till både senorna och även kotorna. Det finns ju en...
Svar
0
· Visningar
387
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
394
Senast: __sofia__
·
Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 520
Senast: MiniLi
·
Hästvård Mitt fullblod har rivit upp ett stort sår på sidan av bålen, men inte så stort att det behöver sys. Allt man kan läsa om modern sårvård...
Svar
17
· Visningar
934
Senast: inaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition
  • Gråter du?
  • Aubergine

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp