Bukefalos 28 år!

Hemma i Sverige!

Bjuder på lite mer aussie-bilder, sitter här hemma och "längtar hem"...

DSCF1516_zpsqlvlju46.jpg

Barriärrevet

20160917_122714_zpsxhbzvach.jpg

Fraser island (världens största sandö)

20160914_212010_zps8xvlkroc.jpg

Janis the possum och henns baby. Mina husdjur :D

received_10154142495374683_zpsnghdpg4w.jpeg

Favorithästen Squirrel :love:

FB_IMG_1453028960964_zpstk2lzwi9.jpg

Såhär såg det ut, mina kollegor och dagens kunder på ridtur!

Men såklart.... Vissa kunder var bättre än andra, t ex när American airforce bestämmer sig för att komma och prova hästridning :rofl::d

received_10209439023707860_zpswgpx1m4d.jpeg


Men såklart, jag är ju så nöjd med min pv :o:D

20161208_151047_zpshoxzvigt.jpg
 
Jaha nu har jag varit här i 1 vecka! Aaaall lovie dovie med min pv MEN förvånansvärt dubbla känslor om ön vi bor på. Det går verkligen upp och ner hela tiden. Och inför den situationen jag/vi befinner oss i just nu. Det börjar landa nu vilket enormt jobb som väntar och vilken för osd, enorm suma pengar, som förväntas. Och att jag måste resa ut men också in i landet 2 gånger till innan vi ens kommer ansöka. Och ja, jag blev tagen åt sidan och utfrågad på flygplatsen nu när jag kom hit förra veckan. Det var helt ok, kvinnan jag pratade med var super. Men tanken på att göra det 2 gånger till skrämner mig lite....

Men i stort sett är allt jättebra!
 
Jaha nu har jag varit här i 1 vecka! Aaaall lovie dovie med min pv MEN förvånansvärt dubbla känslor om ön vi bor på. Det går verkligen upp och ner hela tiden. Och inför den situationen jag/vi befinner oss i just nu. Det börjar landa nu vilket enormt jobb som väntar och vilken för osd, enorm suma pengar, som förväntas. Och att jag måste resa ut men också in i landet 2 gånger till innan vi ens kommer ansöka. Och ja, jag blev tagen åt sidan och utfrågad på flygplatsen nu när jag kom hit förra veckan. Det var helt ok, kvinnan jag pratade med var super. Men tanken på att göra det 2 gånger till skrämner mig lite....

Men i stort sett är allt jättebra!

Det är definitivt ett projekt, och pengar blir det väl också slutänden, men när det är klart är det klart! Då kan de inte ta ifrån dig rätten att välja, och du behöver ju inte välja på livstid. Ni kan ju bo några år där och några år här, livet är långt man hinner faktiskt det mesta. :)

Och innan du tar i och börjar oroa dig ordentligt för vad som ska hända, eller kanske kommer att hända, så ta och försök landa lite i nuet och bara vara.

Ge kakaduan en kaka från mig också ;)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Lämnade Australien den 22 januari för att åka till Niseko (Japan) och snowboarda. Efter 4 dagar där var det dags att åka till Tokyo och...
Svar
0
· Visningar
410
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp