Hemsida som inte fungerar?

Jamtland

Trådstartare
Jag administrerar en hemsida åt en kompis företag. Jag har gjort hemsidan i FronPage och det har väl fungerat hyfsat. Nu ligger hemsidan ute (på www.kraftskolan.com ) och för en del som tittar på den så fungerar den inte och jag fattar itne varför?.

En som bara såg första sidan och inte kom någonstans när hon klickade på länkarna har Firefox, spelar det någon roll?

Ytterligare en har klagat på samma sak, men hon hade itne Firefox utan någon annan gratisläsare. Själv har jag Avant Browser och här fungerar allt som det ska.

Kan det vara så "enkelt" att det beror på att sidan är uppbyggd med ramar?

Eller vad tror ni som kan lite mer?

Jenny

Sv: Hemsida som inte fungerar?

Jag kommer dit men sidan ser helt fucked ut och jag kan inte klicka nånstans.

Kommer dit, men ingenting är klickbart.

Wihooo, bara att göra om allting då... *suck*
Tack för hjälpen, jag anade att det var det som var problemet...

Jenny

Nu har jag gjort om hela sidan, utan ramar. Kan ni vara hyggliga och kolla om det fungerar nu då?

Jenny

Bra det, meningen är ju liksom att alla ska kunna se sidan... ;) Synd bara för jag gillar upplägget med ramar...

Jenny

Att inte hela sidan måste laddas om tror jag... Plus att det tilltalar mitt ordningssinne att ha menyerna ute i ramarna.

Jenny

Menyer kan du placera var du vill utan ramar. Det finns nog ingen som jobbar med hemsidor proffessionellt som använder ramar längre. Å andra sidan använder ingen Front Page heller.

Nej, jag veeeeet, men jag gillar dem iaf. Just att menysidan "stannar kvar" osv.

FronPage är ekonomivarianten, och jag är inte proffs- än...;P

Jenny

Om du minimerar ditt fönster och ändrar fönstets storlek genom att dra kanten fram och tillbaka kommer du se att bilden och texten med Margareta Stenmark har en fast position i tabellen medans tabellens bredd är angiven i procent. Anger man tabellbredd i procent flyter text och bilder omkring beroende på hur stor datorskärm besökaren har. Tabellbredd ska alltid anges i fasta pixlar (lämpligt är 850-950, max 1050).

I Firefox hamnar en del av texten nedanför den vita delen (dock inte i IE) och det kan bero på att tabellen med den vita bakgrunden inte är lika hög som tabellen med texten.

"Om Margareta"-länken fungerar inte i Firefix eftersom det är både stor bokstav och mellanslag i länkens namn. (http://www.kraftskolan.com/om Magareta.htm)
I "Kontakta mig"-länken är det också mellanslag.

Hos mig (i Firefox) funkar de länkarna fast de har mellanslag. Men det är verkligen inte att rekommendera att använda mellanslag, åäö eller andra tecken i länkar... bara a-z och 0-9 alltså.

Nu har jag ändrat filnamnen och hoppas att alla länkar fungerar, även för er med Firefox. I vanliga fall använder jag inte stora bokstäver och mellanslag i filnamn, måste ha fått någon slags blackout här... ;)

Jenny

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på att knåpa ihop en ny hemsida, då jag tröttnat på den gamla. :p Nåväl. Jag gör den nya i dreamweaver, precis som den...
Svar
3
· Visningar
999
Senast: loveponies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V