Hemsida, webhotell, domän eller vad?

Sv: Hemsida, webhotell, domän eller vad?

Är just nu inne på One eller Binero, de har både för- och nackdelar. Ingen av dem är så där klockren, men verkar tillräckligt bra (av det jag kan bedöma).
Har kontaktat Binero för att få veta mer om deras bildgallerier. Ska nog göra det samma med One, tror jag.

Surftown hoppar jag dock över.

jag skulle köra one.com, främst för att de inte har begränsad månadstrafik, vilket binero har.. och 2000gb/månad är inte så jättemycket.. på min webbsida så var jag ofta över de nivåerna utan att ha överdrivet många besökare.. bilder, publikationer och annat tar plats och det drar iväg.

det enda jag kanske kunde se mig sakna när jag hade one.com var asp.net stödet, men php fungerar alldeles utmärkt också, nackdelen må vara att man bara fick ha en sql-databas.. men med prefixer så är det inget problem.

de färdiga mallarna är inga höjdare.

Ah, fast jag vill ju inte göra hemsidan från grunden, därför bör stället jag väljer ha lättfattliga mallar + bra bildgallerier, annars kan jag lika bra fortsätta med DinStudio.

ladda hem wordpress då?
det packar du upp och skickar till servern, sedan så är det en steg-för-steg guide som du klickar igenom beroende på vad du vill ha på webben.. en väl skriven och tydlig manual finns med.. enklare blir det inte.

Har du kollat supersurfen? De har visst mallar också där har jag sett, även om inte jag själv använder dem.

Tror du verkligen nån som börjar med att säga "kan absolut ingenting om kodning osv" har nytta av vare sig .net eller PHP-stöd? Eller förstår vad du säger öht?

ladda hem wordpress då?
det packar du upp och skickar till servern, sedan så är det en steg-för-steg guide som du klickar igenom beroende på vad du vill ha på webben.. en väl skriven och tydlig manual finns med.. enklare blir det inte.

Även om WordPress är så enkelt det kan bli när det kommer till installation, är det fortfarande väldigt mycket att sätta sig in i om man inte har några som helst förkunskaper. Bara "skickar till servern" blir då en hel procedur... Tar dig och mig ungefär 5 sekunder, men kan ta en hel dag om man aldrig gjort det förut.

Jag har själv one.com och man fick en ordentlig dokumentation med + att de har svensk support så det är absolut inga problem för en novis att grejjadet

Även om WordPress är så enkelt det kan bli när det kommer till installation, är det fortfarande väldigt mycket att sätta sig in i om man inte har några som helst förkunskaper. Bara "skickar till servern" blir då en hel procedur... Tar dig och mig ungefär 5 sekunder, men kan ta en hel dag om man aldrig gjort det förut.

Finns väldigt bra & enkla steg för steg instruktioner just för WP-installationen att följa & då klarar man av att göra det även om man är novis

Det blir One.
Första anledningen är att Binero inte har bildgallerier (jag kunde ju få testa en funktion som inte är officiell än, men hur kul är det för mig som egentligen inte kan så mycket om dator).
Och den andra anledningen är att One dyker upp hur jag än gör eller skriver när jag söker efter info.

Nu ska DinStudio öka priset - från 65 kr/månad till 99 kr/månad!:mad: (dvs från 780 kr till 1188 kr/år:eek:, ökning med över 50 procent och det redan från 1 juni).

Så just nu håller jag på att flytta mina uppgifter som jag haft på mina hemsidor till mitt webhotell, och när detta är gjort avslutar jag abonnemangen.
Jag byter i rättan tid, med andra ord!

ladda hem wordpress då?

Jag har one, och vill bygga om min hemsida, kan wordpress vara något för mig?
Jag är helt handikappad vad gällande hemsidebygge, och vill ha en typ av klipp och klista funktion, där jag kan välja vilka delar i en mall som ska vara med, ändra färger och fixa knappar och sånt, går det göra via wordpress?

*zizzy ute och cycklar*

Jag tycker du ska titta på de mallar one har istället. Jag tycker WP är rätt krångligt, trots att jag är van att koda, och funkar bäst som bloggverktyg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Om samvete vs effektivitet
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka