Hennatatueringar?

Uj, men jag tänkte om man haft hennatatueringar tidigare utan någon reaktion? (Innan jag hade hört talats om risken 😅)
Eller kan det liksom ändå hända även om man inte reagerat tidigare?

Jag tror det viktiga är att det är rent, hur man nu ska, vara säker 🙄
Samt att testa på liten yta först.
 
Jag har varit otydlig, ren henna är som du säger orange/röd/brun men det blandas även in andra naturliga pigment för att få andra nyanser än den ursprungliga. Så vad jag vill åt är en blandning utan kemikalier.

Jag funderar över de svarta hårfärgningarna som är organiska men ändå färgar håret väldigt mörkt - undrar varför det funkar på håret och inte på huden? Men jag ska testa att beställa creomepulver nästa gång jag handlar på jordklok och se om jag kan få det att fungera! :)
Isåfall vill jag beställa av dig! :D
 
Jag tror det viktiga är att det är rent, hur man nu ska, vara säker 🙄
Samt att testa på liten yta först.
Hm, intressant. Vad jag kan minnas av de tillfällena på mig så använde hon som gjorde dem på mig en tandpetare som pensel (:D) och hade en liten köpt flaska med färgen i, jag tror att färgen var köpt och inte egenblandad (men kan minnas fel). Min hud rengjordes inte alls om jag minns rätt.

Typiskt att jag inte kan gå tillbaka i tiden och se vad hon använde :p
 
Finns vad jag vet väldigt mörk henna, där de blandat in andra naturliga pigment för att komma närmare svart, t.ex indigo. Men en riktig svart tror jag inte det finns, men sen finns det ju såklart grader i helvetet av kemikalier om man vill åt en riktigt svart svart.
Lite konstigt att det inte redan finns att köpa tänker jag. Men det är kanske inte tillräckligt vanligt. I vissa traditioner så använder man ju henna inför bröllop och sånt, men de kanske är ljusa i färgen eller hemgjorda..
 
Lite konstigt att det inte redan finns att köpa tänker jag. Men det är kanske inte tillräckligt vanligt. I vissa traditioner så använder man ju henna inför bröllop och sånt, men de kanske är ljusa i färgen eller hemgjorda..
Jag tror det är precis som du säger, att det inte är tillräckligt stor kundkrets här tyvärr. Men skam den som ger sig! Bör finnas youtube-tutorials så ska sätta mig och utforska detta vid tillfälle :)

Än så länge har jag inte någon reaktion på goleschas färdigblandning och jag tycker ändå min hud är rätt känslig överlag så jag känner mig rätt säker med den så länge iaf :o
 
Jag tror det är precis som du säger, att det inte är tillräckligt stor kundkrets här tyvärr. Men skam den som ger sig! Bör finnas youtube-tutorials så ska sätta mig och utforska detta vid tillfälle :)

Än så länge har jag inte någon reaktion på goleschas färdigblandning och jag tycker ändå min hud är rätt känslig överlag så jag känner mig rätt säker med den så länge iaf :o
Jag är nyfiken, vill du länka till den?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här med innehållsförteckningar på mat är ju något man verkligen kan fascineras över, om man nu är lagd åt det hållet... :) Imorse...
Svar
0
· Visningar
310
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Ja, det är en av de där välja rätt hundras trådarna igen :p Men det här är lite mera på seriöst skoj då jag inte planerar att skaffa...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 527
Senast: AraSlei
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 537
Senast: cassiopeja
·
Hemmet Har just nu ett helt okej kök, men lite små tråkigt kan jag tycka. Luckorna är vita, kaklet vitt och diskbänken i stål samt vissa...
Svar
8
· Visningar
2 323
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp