Hennes avstängning stoppades – men förbundet driver ärendet vidare

Är saken=anmälan? Anmälan är riktad mot ledamot alt. kränkningen av ledamot?

Min tolkning är att någon kränkt en förbundsstyrelseledamot. Jag kan bara gissa vem i s f...

-----

"Saken: Allvarlig kränkning
Beslut att meddelas 2021-10-27

Disciplinnämnden har beslutat att anmälan ska överlämnas till Riksidrottsnämnden (RIN), då saken riktar sig mot en förbundsstyrelseledamot i Svenska Ridsportförbundet."
Jag tolkar det också så, någon har kränkt en styrelseledamot.
 
Jag tolkar det också så, någon har kränkt en styrelseledamot.
Om detta är den korrekta tolkningen, vilket jag är böjd att tro, handlar det alltså om mig och det jag skrev. Jag beskrev en situation som skedde när jag gick på gymnasiet och en av lärarna som idag sitter i förbundets DN och JU. Har vetat hela tiden att det är hen som trycker på. Så ja, då vill de ha det till att det var en "allvarlig kränkning". Men det görs alltså så här och då blir fortfarande den personen inte officiell utan håller sig i bakgrunden.
 
Om detta är den korrekta tolkningen, vilket jag är böjd att tro, handlar det alltså om mig och det jag skrev. Jag beskrev en situation som skedde när jag gick på gymnasiet och en av lärarna som idag sitter i förbundets DN och JU. Har vetat hela tiden att det är hen som trycker på. Så ja, då vill de ha det till att det var en "allvarlig kränkning". Men det görs alltså så här och då blir fortfarande den personen inte officiell utan håller sig i bakgrunden.
Så du har beskrivit en situation som den här personen anser är riktad mot henom men ingen annan vet att h*n är den det syftas till och nu är h*n putt över att ha blivit beskylld för saker
 
Om detta är den korrekta tolkningen, vilket jag är böjd att tro, handlar det alltså om mig och det jag skrev. Jag beskrev en situation som skedde när jag gick på gymnasiet och en av lärarna som idag sitter i förbundets DN och JU. Har vetat hela tiden att det är hen som trycker på. Så ja, då vill de ha det till att det var en "allvarlig kränkning". Men det görs alltså så här och då blir fortfarande den personen inte officiell utan håller sig i bakgrunden.
Men alltså det är helt makalöst! Att de har mage :rage::banghead:!!! Men bra att du och din advokat vet om det så att ni kan förbereda er...
 
Så du har beskrivit en situation som den här personen anser är riktad mot henom men ingen annan vet att h*n är den det syftas till och nu är h*n putt över att ha blivit beskylld för saker
Precis så. Det är hen som tog reda på mitt nick på flashback genom en gemensam vän. Den gemensamma vännen var den enda jag berättat nicket för så det var inte så svårt att räkna ut.
 
Precis så. Det är hen som tog reda på mitt nick på flashback genom en gemensam vän. Den gemensamma vännen var den enda jag berättat nicket för så det var inte så svårt att räkna ut.
Det här hade jag funderat på - hur förbundet både kunde hitta inlägget och lista ut vem det var som skrivit. Kändes lite creepy och som krävde ganska mycket resurser. Även om Flashback inte är att jämställa med press som har ansvarig utgivare så känns det obehagligt med den typen av efterforskningar.

Men detta är alltså förklaringen. Förbundet/den aktuelle personen hade alltså inte alls sett eller reagerat varken på övrigas eller ditt inlägg innan de fick tipset?

Man kunde ju också undra varför de enbart har efterforskat dig och inte övriga som skrev i tråden? Men en öm tå sedan tidigare låter som en "rimlig" förklaring ... :banghead:

När det gäller förtal mot dig - du har inte rättsskydd i hemförsäkringen som skulle kunna täcka (delar av) dina kostnader för en sådan rättegång, eller är det efter den ersättningen som det riskerar att bli flera hundra tusen?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Svenska ridsportförbundet har funnits i 111 år men först 2023 har förbundet nu fått sin första kvinnliga ordförande: Sandra Ruuda valdes...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter På Svenska Ridsportförbundets senaste styrelsemöte beslutades att man nu ska driva på för en förändring hos Riksidrottsförbundet, som...
Svar
0
· Visningar
153
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Ryttaren Douglas Lindelöw har anklagats för misshandel av sina hästar. Något som lett till att han polisanmälts av Svenska...
Svar
0
· Visningar
417
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter För första gången sedan Svenska Ridsportförbundet bildades 1912 kommer förbundet de kommande åren att ledas av en kvinna. Under...
Svar
0
· Visningar
189
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp