Henri de Rivel

OJOJ

Trådstartare
Har äntligen hittat en sadel som passar mig och unghästarna! Fick låna en Henri de Rivel flatback med vid bom och den passar superbra. Är det en prisvärd sadel och är kvaliteten bra? Alla åsikter är intressanta, tack :)

Sv: Henri de Rivel

Det är helt ok sadlar.

Tycker sådär om dom, lite hala och lite för dåligt läder för min smak. Men inte dåligt för den skull.

Dom är bra tycker jag. Har ridit i tre olika, en vanlig hoppsadel, en flatback och en islandssadel. Har ingenting emot dem.

Den jag tycker var bäst av dessa var den vanliga hoppsadeln som är gjord av kalvskinn, kommer inte ihåg vad modellen heter men skööön :love:

Jag provade en som var kanonskön, men tyvärr var den fullständigt snedsydd, så var varse och inspektera den noggrannt på alla mått så att den inte är sned någonstans!

Egentligen är det ett bra råd oavsett vilken sadel man köper, även dyrare sadlar kan någon gång emellanåt vara snedsydda, men det är mer ovanligt.

Jag är nöjd med min HDR, en sadelmakare fick kolla igenom sadeln innan köpet. Hon tyckte den var helt ok, men hon anmärkte lite på de små bossorna. Men jag har en fårskinnspadd under och då tyckte hon det fungerade alldeles utmärkt.

Det är en hoppsadel i flatback modell. Den är skön och jag får plats med mina långa ben.

:)

Liknande trådar

Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
977
Senast: Shixle
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
804
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Diskbråck
  • Gps-halsband