Her kommer jeg og maser (kjatar?) igjen! PIONEER-ISLAND...

S

sleepy

Jeg har sendt mail til de som selger pioneer-salene, og fikk vite at den videste bomvidden var 116 grader!!! :bump: Da trenger kanskje ikke Bjartur den videste engang! (110 grader er han)

Av en eller annen grunn har jeg jo innerst inne lyst på en ISLANDSSAL... :crazy: bare jeg finner en som passer hesten!

Så da kommer det vanlige spørsmålet (frågan):
Har noen av dere kjennskap til pioneer-salene, og da spesielt island og island dressur?

:)
 
Jag har svarat på detta inlägg fast då under hästutrustning! Men jag skriver mitt svar häst också :angel:
Jag har en Pioneer Flat Seat till min ena islänning! Läder och sömmar har mycket bra kvalité tycker jag. Det bästa med denna sadlar är att den ligger bra på hästar där ingen annan sadel tycks passa, tex som min valack. Det var stört omöjligt att hitta en sadel som passade honom. Han har kort och bred rygg är bukig och lätt överbyggd . Det gjorde att alla sadlar gled fram på honom!
Så jag var jätteglad när jag fick tag på denna sadel. Sadelgjordssystemet är gjort så att sadeln inte glider det minsta. Vill du veta mera så är det bara att maila!
 
:bump: :bump: :bump: :bump: :bump:
Min hest er også relativt kort, bred og litt overbygd!!!! Jeg fikk han i juni, så jeg har ikke prøvd så mange saler på han enda, men ut i fra det jeg har lest om og prøvd hittil, har jeg skjønt at det ikke vil bli lett... :( ...og at det sannsynligvis vil bli DYRT... :cry:

Men nå høres det jo ut som kanskje pioneer-salene kan være noe for meg! :bump: :bump:

Hva mener du med "bukig", det var et svenskt ord jeg ikke er helt sikker på... Ellers så beskrev du jo hesten min!

Er Flat-Seat`en å anbefale? (rekommandera...)

Jeg er relativt ny innen islandshest, så jeg har ikke det helt store behovet for å flytte meg rundt i salen ennå ;) men jeg vil jo ikke ha en sal som hindrer meg i det, om det er et behov som skulle oppstå!

Hvor tykke kneputer har du? (jeg ser man kunne velge mellom 2cm og 4cm... eller var det 6cm...)

Er setet mykt? Jeg får fort vondt i baken ;)

Jeg kjøpte en Griffin haflinger/cob dressur X-vid på Hööks i går, som jeg nå skal opp og prøve på Bjartur, den skal jeg være ekstremt forsiktig med, for den skal nok leveres tilbake, ja...

:banana:
 
"bukig" = stor og rund mage ;) som gör att sadelgjorden skyves frem og dermed glir sadeln også frem på de fleste sadler.
 
Jag har rejält stora knästöd på min. Men dom är utanpå-liggande. Man fick även med ett par lösa som man kunde sätta fast om man vill ha ännu större knästöd.
Min sadel tyckte jag var ganska hård i sitsen till en början men sen så vande man sig och till sist är den riktigt skön. :D
Det bästa är att man kommer nära hästen och kan lätt påverka i hästens gångarter!
Flat Seat är ganska flat i sitsen, alltså inte särskilt djup. Har även provat en Pioneer Deap Seat som är lite djupare i stsen men den tyckte jag inte alls om att rida i. Men det är ju en smaksak vilken man väljer!
 
Hej hej!
Jag har själv en pioneer och jag älskar den. Tycker tvärtom mot er andra som säger att den är hård, tycker den är jätte mjuk i alla fall mot Nordican som jag också rider i.

Själv har jag inga breda hästar men sadeln ligger väldigt bra på den som jag har den till och han är något överbyggd bak men ganska smäcker, något omusklad manke och rygg en så länge så han är lite svankig. Har haft svårt att hitta sadel till denna pålle och denna passar väldigt bra.
Jag gjorde mankmall som dom ville ha och massa annat och sadeln blev exakt efter hans bomvidd.. :)

Nåväl jag är i alla fall jätte nöjd med den och hon som jobbar på Pioneer, kommer inte ihåg vad hon heter, svenskan i alla fall är väldigt trevlig och man får mycket bra service.. :)

Ha d gott!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
990
Senast: Lobelia
·
A
Ridning Hei! Jeg vil gjerne få fortelle om min seneste tur til Portugal der jeg red for David Oliveira! Jeg har vært i Portugal mange...
Svar
8
· Visningar
1 518
Senast: Ivylin
·
S
Islandshäst "Gel-pute-salen" som jeg tidligere har pratet om, fikk jeg prøve igjen i dag, og denne gangen fikk jeg ridd Bjartur svett...
Svar
2
· Visningar
2 092
Senast: sleepy
·
S
Islandshäst Nå har jeg prøvd Top-Reiter bomløs. Jeg likte godt å ri i den :) Men til tross for cutback gikk den harde kanten foran nedi manken til...
Svar
6
· Visningar
2 337
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp