Hesslegårds Rubin

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare AnonymaRut
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 790
A

AnonymaRut

Har ett sto efter Chapman som jag är sugen på att betäcka. Har tittat runt lite på olika hingstar och föll för Hesslegårds Rubin, men jag hittar tyvärr inte så mycket info om honom. Därför vänder jag mig åter till allvetande Buke:D

Är det någon som vet något om honom? Temperament? Avkommor? Är de svårsålda osv? Jag vill veta allt som går att få veta!!!:laugh:

Tack på förhand!

Sv: Hesslegårds Rubin

Vet att han är väldigt snäll, trevlig och lätthanterlig - verkar ha supertemperament helt enkelt.
Betäcker naturligt. Tyvärr vet jag inte så mycket mer än så.

Han har ett super lynne och är en riktig gentleman!
Vet att ägaren har sålt avkommor till mkt. duktiga svenska ryttare på hög nivå!
De avkommorna som jag har sett har varit mkt. vackra och har haft bra gångarter. Verkar lämna bra huvud och en storl på runt 165cm som jag förstod det, men finns både mindre och större.

Han var ju dansk innan han blev svensk,och där var han mycket uppskattas.Trevlig häst,fina barn.

Såg honom för ett par år sedan på en tävling, verkade himla trevlig, kanske inte en jättebra exteriör, men har däremot sett ett par danska avkommor till honom och dom har varit riktigt bra, både exteriör och gångarter. Så det verkar vara en hingst som lämnar bra om jag ska utgå från det jag har sett!

Liknande trådar

Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 952
Senast: Freazer
·
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort... 2
Svar
21
· Visningar
3 865
Senast: Freazer
·
Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
4 138
Senast: MayGrace
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen... 2
Svar
34
· Visningar
5 447
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka