bettysmatte
Trådstartare
Har en busig 3-åring (se min avatar
!) som formligen ÄLSKAR att dra vagn. Hon sprudlar av energi och vill bara framåt, och det är ju väldigt positivt. Skrittar väldigt energiskt och travar mycket gärna om hon får. Stå still är INTE kul, men det måste hon ju lära sig. Hon ligger på som attan från och till, och jag vill absolut inte vara hård i handen och få en häst som är hård i munnen. Vad göra
?? Jag kan ju inte låta henne springa så mycket hon vill, men vill inte heller sitta och hålla emot hela tiden för kung och fosterland...
Vill också passa på att fråga vad bukefolket anser lämpligt vad gäller en 3-årig haflinger. Hur ofta, och hur länge i taget, bör jag köra henne? Hon verkar ju outtröttlig i kroppen just nu, men jag vill inte trötta ut henne i huvudet utan behålla en positiv arbetsvillig häst. Hon är också inriden lite smått (skrittas och travas), men jag ligger väldigt lågt med ridningen för tillfället pga hennes ålder och ras, och tänker satsa mer på körning i höst.
Tips mottages tacksamt!!
Vill också passa på att fråga vad bukefolket anser lämpligt vad gäller en 3-årig haflinger. Hur ofta, och hur länge i taget, bör jag köra henne? Hon verkar ju outtröttlig i kroppen just nu, men jag vill inte trötta ut henne i huvudet utan behålla en positiv arbetsvillig häst. Hon är också inriden lite smått (skrittas och travas), men jag ligger väldigt lågt med ridningen för tillfället pga hennes ålder och ras, och tänker satsa mer på körning i höst.
Tips mottages tacksamt!!