Himalaya Regntäcke

ulle.j

Trådstartare
Nån som har himalaya regntäcke från b*rjes,som kan svara på om det är stort och rymligt i bogen? Skulle behöva köpa ett nytt regn täcke men vill inte att det ska vara för dyrt,då hennes kompisar gärna biter i täckena... :devil: Hon är väldigt bred över bogen (hbl 170+). De enda täckena jag provat som sitter perfekt är rhino och rambo med v-knäppning,och det blir lite dyrt att köpa nya hela tiden.. :angel: så jag har fått för mig att jag vill testa himalaya. Skulle det kunna vara nåt för min häst?

Sv: Himalaya Regntäcke

Har precis som du hästar som biter och hänger i varandras täcken. :mad: Jag har Himalayatäcket och tycker att det är rätt rymligt i bogen faktiskt. Så dessa kan jag bara rekommendera. Billiga och slittåliga.;):banana:

Det är det enda täckena jag har som sitter okej i bogen på mina hästar, resten av täckena hänger ner till bringan ungefär. Mina hästar är små i bogen, så nej det är inte stort i bogen.

Jag har det täcket o tycker det är hyffsat i bogen. Hästen använder täcke så sällan att jag oxå var ute mer efter funktion än kvaliteé (fast det har hållt bra ändå!).

Hästen är en nordsvensk bruks på 1.60 o jag har 1.65 i täckesstorlek (just för att få så stort som möjligt i bog osv). Men jag kanske ska tillägga att jag inte är så kräsen vad gäller passformen i övrigt då det är SVÅRT att hitta täcke som är tillräckligt tilltaget åt alla håll o kanter till en groooov häst!

jag tycker att det är jätte bra, med tanke på priset.
ang bogen så är det ju väldigt reglerbart, finns tre olika d ringar att färsta snabbknäppet i och båda mina hästar är det knäppt i den innersta. (ett varmblod och en arab) så det finns nog rättså mycket utrymme om man spänner ut det.

KL
Tack för era svar! Kanske ska prova ett sånt då,verkar ju inte vara helt kört iallafall! :D

Det kan ju kanske variera ngt. mellan alla täcken men hittils har jag bara upplevt dem väl rymliga i bog/bringa.

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 502
Senast: mamman
·
Utrustning När jag köpte min häst hade han väldigt lite hull och muskler. Då fick han ett nytt täcke från horseware, amigo 0g med disc front i...
Svar
12
· Visningar
1 582
Senast: Sixten
·
Utrustning Ska köpa nytt regntäcke till ponnyn. Hon har amigo hero nu med klassiskt frontspänne stl 115. De är precis på gränsen till för små så... 2
Svar
36
· Visningar
2 901
Senast: Kristall10
·
Utrustning Måste köpa nytt flugtäcke då det jag köpte senast inte blev bra. Men jag är osäker på storleken. Jag har flera HW täcken i storlek 140...
Svar
10
· Visningar
1 340
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka