Bukefalos 28 år!

Hinderbommar?

Sv: Hinderbommar?

Jodå, du förklarade så jag förstod iaf. ^^
 
Sv: Hinderbommar?

Fast du kan nog inte fråga direkt efter "hinderbommar" på bygghandeln. Du får nog fråga efter vilka längder/diametrar på tryckimpregnerat dom har. Det brukar finnas det som stämmer överens.
Titta annars i hindertråden som handlar om att bygga egna hinder. Där har någon handlat tryckta rundstolpar på en bygghandel.
jo det har jag ju givetvis förklarat i butikerna och på telefon med dom jag pratat med,, men ingen har haft stavar eller bommar med större diameter än 4-5 cm.. annars har det varit byggtimmer som är platt på 2 sidor och rundat på de andra två, som dessutom bara är 245 cm långa.. :/
 
Sv: Hinderbommar?

Lugna och fina nu! Du ser vems inlägg du svarat på uppe till höger i ditt eget inlägg.

>BeastieBabe: När vi köpte träbommar till klubben för många år sedan var faktiskt Safety Systems billigast ink frakt, så ring dem och fråga. Vi köpte också rena träbommar och blev riktigt nöjda. De var väldigt raka och väldigt lätta (dvs väl torkade), när vi köpt från andra ställen har vi fått bananbommar vid vissa tillfällen.
ja, nu när jag tittar närmare så har dom ju faktiskt träbommar :o jag måste ha missat det tidigare.. och dom var ju billiga också..

jag har mailat dom nu och påmötet på onsdag med styrelsen ska vi ta upp det, förmodligen så kommer vi nog att försöka låna transporten av klubben och åka de 12 milen ner dit och köpa bommarna.. blir ju 300 i bensinkostnad eller något.. förmodligen billigare än frakt med lastbil.. :)

tack så mycket för ditt svar!
 
Sv: Hinderbommar?

vassego.. hoppas du blev lite klokare iaf.. ja e inte bäst att förklara direkt...:smirk:
om vi ska åka ner å köpa bommar, ska ni ha några ut till stallet där du står? kan ju vara smart att man kör ner dit en gång om fler ska ha bommar :)
 
Sv: Hinderbommar?

inga bommar för min del iaf.. har ingen häst som kan hoppa.. letar ny... lite smått iaf...
 
Sv: Hinderbommar?

Om du går in på granngården igen och ber om en NORDPOST- broschyr. De har de exakta måtten på sina bommar för hästhoppning. Frakten kostade inte mycket...
 
Sv: Hinderbommar?

broschyr? är det mer fakta i dom än i katalogen?

dom har faktiskt bara 3500mm bommar och det är 3000mm man har inomhus..
dessutom är bommarna dyrer än direkt från SS..
 
Sv: Hinderbommar?

ragga sponsorer jag tror hela våran hinderpark är sponsrad :angel: Eller ja min ex-klubb men det vart ju en del som vart hajja på det där.
 
Sv: Hinderbommar?

du kanske kan såga till bommar åt oss :idea: eller så kan du ringa de som inte har telefon eller betala de GRYMMA priserna som är nästan tredubbla av vad Safetysystems bommar kostar :idea:
 
Sv: Hinderbommar?

Jag har byggt en komplett hinderpark till oss och så jädra mycket besvärligare kan jag inte tänka mig att det är att få tag på material i Gävle.

Beställ på billigaste stället, låna en transport och hämta med. Är bommarna för långa så såga av dem.
 
Sv: Hinderbommar?

Jag har byggt en komplett hinderpark till oss och så jädra mycket besvärligare kan jag inte tänka mig att det är att få tag på material i Gävle.

Beställ på billigaste stället, låna en transport och hämta med. Är bommarna för långa så såga av dem.
så vi ska alltså skippa de billigaste bommarna och köpa dyrare för att vi ska kunna betala bensin för att hämta dom själv? och dessutom behöva såga av dem när vi väl fått dem?

det känns.. onödigt.. :crazy: när man hittat billiga i rätt längd med billig leverans.. men om du föredrar att göra på det sättet så javisst.. jag gör det inte :idea:
 
Sv: Hinderbommar?

Här (Skåne) köper vi av en "trading-firma" som säljer impreg virke mm. 3-m bommar kostar 30:- och impreg 3-m kostar 40:-. 5:- till om man ska ha 3,5 m

Tycker det är ett bra pris. Dock är det inte svenskt trä utan snabbväxt östländskt men det håller bra ändå. :D

PS! Vet inte om jag läste slarvigt men vad fick du ge?
 

Liknande trådar

Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 560
Senast: sorbifolia
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 240
Senast: ako
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
827
Senast: Squie
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 480
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp