hindermaterial

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare veroa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 37
  • Visningar Visningar 10 141
Sv: hindermaterial

Lägger ut här också, så här ser mina hemmagjorda hinder ut!

Mitt favorithinder, älskar färgerna på bommarna och stöden är jättesmidiga!
hinder013.jpg

Och det här är också nymålat, allt är egentillverkat utom sockerbitarna :D Färgglatt värre!

hinder011.jpg

Lite spillvirke blev en egen liten gring med lös bakbom, funkar jättesmidigt!
hinder016.jpg

http://s3.photobucket.com/albums/y60/colasmak/Hinder/?action=view&current=hinder014.jpg

Tycker att din mur är råhäftig och ska bygga en mur själv - någon gång när man har råd att åka och köpa ett gäng skivor! Har du botten också på dina "lådor" eller är det bara väggar och tak? Hur tjocka skivor har du användt? Hur tjocka brädor har du som ram innanför skivorna?

oj, vad fina hinder du har byggt:d :love: vad har du använt som bommar?

proffsregel från hornbach, 45 x 45 mm och 4,2 meter långa. kostar hela 26 kr/st och då har jag 3 m bommar och de återstående 1,2 meterna blir cavalettikryss, den vita grinden är också byggd av spillvirke.

vart får ni tag i dom runda bommarna??? Jag har letat över allt efter sånna!

vart får ni tag i dom där runda bommarna?? har letat som en dåre på bla. silvan K.rauta o.s.v

ja har gjort dem själv.
varit med när papp hugger ved och väljer ut granar i rätt tjocklek.
barkar dem och låter de torka innomhus.
sen slipar jag dem lite, över kvistar och så.
sen är det bra att måla.

jag tror inte att det finns på tex silvan, de har inte så långa.

På höstlovet ska jag med göra sådär fina hinder:d :love:

Har gjort hinderstöden själv, samt alla grindar, har även mur, kulvert och en massa lådor, allt har jag snickrat själv av rivningsvirke från ett gammalt hus. Bommar köpte jag från en stolpfabrik som gått i konkurs för ca 30 kronor styck.

ridbana2.jpg

ja har gjort dem själv.
varit med när papp hugger ved och väljer ut granar i rätt tjocklek.
barkar dem och låter de torka innomhus.
sen slipar jag dem lite, över kvistar och så.
sen är det bra att måla.

jag tror inte att det finns på tex silvan, de har inte så långa.
Då var det därför dom var lite ojämnt tjocka på sidorna. Vart inte riktigt klok på varför den såg sne ut bommen när den inte var det egentligen. haha!

Riktigt snygga hinder, :)

Vi köpte beganat och målade om bommarna! :) De duger gott åt "hemmahoppandet". Vi kan bygga en bana på ca 5-6 hinder, beroende på hur många oxrar man har med :) Vad de kostade har jag inte så stor koll på (stallägaren betalade) men de var rätt "billigt" iaf :)

Det finns ett företag som heter Gullmyra också, som tillverkar hinder.

holmens hinder har jättedyr frakt så frakten blir mycket dyrare än själva hindermaterialet. Mitt tips är nordpost, frakten ingår och levererar nästa dag super!

Jag säljer hindermaterial här i Småland (vi finns mellan Kalmar och Nybro). Bor man i andra delar av Sverige kan det vara lämpligare att köpa där man bor. Det kostar att köra också. Våra kunder bruka skicka bilder på sina egentillverkade hinderstöd och grindar mm som man kan se på vår hemsida. Byggtips och målningstips finns också där för den som vill snickra/fixa själv.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig... 2
Svar
21
· Visningar
8 402
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 560
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Sista dagen på ridskolans termin stod jag uppbokad på två lektioner – dels min ordinarie, och dels den sista lektionen för dagen som...
Svar
0
· Visningar
359
Senast: cassiopeja
·
Hoppning jag har köpt ett åttaårigt halvbldssto som har dressyrpappa Bocelli och ett fullblodssto som mamma. Mamman har tävlat fälttävlan. hästen...
Svar
3
· Visningar
2 043

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka