Hingst-fråga

fliz

Trådstartare
Hej alla kunniga människor !
Är det någon som vet något om hingsten Top-boot,
avkommor osv ?

Sv: Hingst-fråga

Inte så mycket, får jag erkänna.
Han var duktig som galoppör. Om jag minns rätt, var det Pål Nordbye i Norge, som tränade honom.
Flink har avlat på honom. Tyvärr utan att få en världsstjärna.

Han är väldigt söt och trevlig, men har väl inte lämnat ngt som kan springa direkt.

Jag har Top-Boot som avelshingst på min gård utanför Skövde.Dom flesta avkommer har startat i Norge.Har lämnat en vinnare av Skandinaviskt Mästerskap för 3-åringar.

Nähä, och varför inte det då?
Lite synd att bara två avkommor har startat och att ingen av dem är någon direkt "stjärna" för i såfall kanske intresset för hingsten hade ökat:idea: De flesta avkommor går väl kvar i uppfödarens hage och där kan de ju knappast bevisa något, tyvärr.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har inte någon direkt erfarenhet av hingstar och vet inte riktigt hur dom kan vara med andra. Just nu har vi en 24 årig B-ponny...
Svar
4
· Visningar
864
Senast: ameo
·
Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
260
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Jag är i processen att börja leta lite jobb inom hästnäringen, jobbar just nu på Ridskola. Men känner att det är dags för något...
Svar
2
· Visningar
499
Senast: Fiorano
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
551
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Dalmatiner
  • Leverera valp vid 12 veckor?