Hingst och sto tillsammans?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare zazzabella
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 2 393
Vet du hur den lille shettisen "kom upp" på ardennern? La ardennern sig ner då eller? :D
Ägaren såg 'händelsen' men trodde inte det skulle bli nåt föl med så stora skillnader på hästarna, shettisen var dessutom bara en unghingst..hehe!

Stoet stod i slänten lite nedanför bron till logen och hingsten stod med bakbenen på bron då ägaren såg dem, vilken syn va.. :rofl:

Jag har träffat en korsning arabpappa/shettismamma. En otroligt söt liten sak! B-ponny var det.

Hehe, okej.
Men hur såg detta föl ut, som var en korsning mellan ett shetlanponnysto och en zebrahingst? Vore kul att se. :D

Har också sett nån bild på ett sånt föl (kanske var samma)...
Fölet var brunt med lite svarta zebraränder... såg ganska kul ut :)

Har själv en shettis hingst som mer än gärna hade "gosat" med en del av dom stora stona i stallet..å dom hade nog inte varit sena på de heller... :D...tur att den lilla :devil: har respekt för elbanden...och att han är ordentligt instängslad! :p

En kompis till mig hade en gång ett halvblodssto på 175cm o en minishettishingst som sällskap, det slutade med ett jättegulligt föl även om det inte var någon som trodde att det skulle vara praktiskt möjligt. "Fölis" som sedmera blev en vuxen krabat stannade på en mankhöjd på 112cm.

Och vi hade en helt misslyckad arab/shettis-korsning inhyrd för många år sen. Alla proportioner hade hamnat på "fel" ställe. Grov kropp och hals, spinkiga ben och rätt ädelt huvud. Vill man ha en B-ponny kan man lika gärna skaffa sig en renrasig i stället för att exprimentera med korsningar...

/// ghost

Förutom att hästar är påhittiga djur bör du tänka på att det är mycket stor riska att Stoet skadar hingsten om/ innan hon är villig..

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 717
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 895
Senast: Stereo
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
17 053
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Vår valack har gått med vårt sto sedan 1 år tillbaks. (Han är kastrerad som 3 åring) stoet brunstar nu och nu ikväll såg jag att hon...
Svar
9
· Visningar
2 232
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka