Hingst till ponny

Nej såklart inte, men sannolikheten för att TS vill lägga 1200 euro per frysdos är kanske inte jättehög med tanke på ambitionsnivån för avkomman :)

Om hon hade haft föl tidigare så hade jag kunnat överväga det, men nu har hon ju aldrig haft föl så jag vet inte hur lätt hon kommer ta sig samt vad hon nedärver :)
 
När det gäller Bravour kan du se på hans avelsindex att han lämnar många grova och korta akommor. I ASVHs avelsråd på honom står "Bör passa till ston av lite lättare modell"

Okej! Jag har inte läst om Bravour ännu, men anledningen till att jag trodde att han skulle passa var för att många har rekommenderat honom samt att jag har hört att han kan passa till att betäcka ponny, men då stryker jag honom :D
 
Okej! Jag har inte läst om Bravour ännu, men anledningen till att jag trodde att han skulle passa var för att många har rekommenderat honom samt att jag har hört att han kan passa till att betäcka ponny, men då stryker jag honom :D

Han är ju väldigt populär på hbl sidan och folk tenderar ju att rekommendera de hingstar de själva har valt. Jag hade inte heller valt honom till en ponny.
 
Nej såklart inte, men sannolikheten för att TS vill lägga 1200 euro per frysdos är kanske inte jättehög med tanke på ambitionsnivån för avkomman :)
Förlåt OT, men är 1200E dyrt för halvblod? :crazy:
Vi betalar $3000 och uppåt för fryst, 8-12 strån, ingen levande föl-garanti...
Snälla hingstägare ger ombetäckning för halva priset (men fortfarande tillkommer ju frysfrakten)
 
Förlåt OT, men är 1200E dyrt för halvblod? :crazy:
Vi betalar $3000 och uppåt för fryst, 8-12 strån, ingen levande föl-garanti...
Snälla hingstägare ger ombetäckning för halva priset (men fortfarande tillkommer ju frysfrakten)

Dessa frysdoser brukar endast innehålla 3 strån. Men nej det är inte dyrt, bara mycket pengar på ett maiden-sto där avkomman inte kommer vara värd vad den kostat att tillverka s.a.s.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
563
Avel Hej, hoppas få att få lite bra tips och råd här. Jag har ett D-ponnysto som jag vill använda för att få fram en liten storhästavkomma...
Svar
9
· Visningar
1 401
Senast: sorbifolia
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 039
Avel Jag har ett tag gått i tankarna på att betäcka mitt sto om ett par år, jag fyller 17 i år och har ett d-ponny sto - detta betyder att...
Svar
4
· Visningar
1 229
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp