Bukefalos 28 år!

Hingst till sto med temperament och egen vilja....

Sv: Hingst till sto med temperament och egen vilja....

Är denna häst den samma som är uppfödd av signaturen "Shady" som finns på Buke ibland, du kanske skulle kontakta henne eftersom hon känner stammen bättre.
Det finns också en tendens att man föreslår hingstar och lovprisar avkommornas temperament, trots att det bara finns föl och unga oridna hästar efter dem, t. ex. Lucky Point HE som nämndes, hans första årgång är född 07.

Gammal regel, oprövat sto, beprövad hingst och vice versa.

Jag brukar inte rek. unga hingstar, men eftersom jag har haft turen att träffa flera avkommor till LP så har jag lite kött på benen just ang. honom. Visst, de är unga, men men temp. visar sig tidigt:)
 
Sv: Hingst till sto med temperament och egen vilja....

Hej!
Jag tycker att du ska titta lite på Cortus. Han ger väldigt bra temperament. Jag har en avkomma e honom som är stor, långbent och flott. Han har mycket bra gång med skritten och galoppen som bästa gångarter. Det är en hopphäst men skulle säkert lika gärna kunna tävla dressyr med framgång. Han har mycket bra temperament trots en stirrig mamma (även om hon iaf är snäll).
 
Sv: Hingst till sto med temperament och egen vilja....

Ditt sto ser mkt fin ut i modellen av det man kan se av fotot. Inte alls så kraftig som dom jag sett e.Stanford. Men hon kanske har ärvt exteriören från sin mors sida? Dragon är bra blod att ha om man siktar högt på hoppsidan tycker jag, även om han nu kommer att ligga långt bak i stammen på ditt föl.
 
Sv: Hingst till sto med temperament och egen vilja....

Tack allihop!
Nu har jag bestämt mig. Har fastnat för Nobel ska ta kontakt med Gränsbo nästa vecka och seminstationen här ner. Går det inte vägen av någon anledning så blir det Lambourghini.
Tack för er tid och era synpunkter.
/Jenny
 
Sv: Hingst till sto med temperament och egen vilja....

I vårat stall har vi ett avels diplom sto e: Standford, ue: Jaguar. Lite grövre modell men smidig häst ändå. Hon är snäll men har humör!! Påminner säkert om din häst. Hon har fått några föl. Av hennes avkommer så tycker jag att Warsteiner valacken har blivit både snyggast och snällast att jobba med. Har inte kvar valacken längre, men har kvar en annan Warsteiner häst(syster till diplom stoet) och hon är jätte fin, bra steg och riktigt bra temperament!! Men väldigt känslig! Båda Warsteiner hästarna jag har jobbat med har visat både dressyr och hopptalang. Jag tycker absolut att du ska prova Warsteiner!! :laugh:

Warsteiner skulle inte jag rekommendera om man vill ha en lugnare och fogligare avkomma.
 

Liknande trådar

Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 320
Senast: Unafraid
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 176
Senast: Jate Volim
·
Avel Någon kunnig som kan tipsa om någon lämplig hingst till ett Jazz - Weltmeyer sto? Vilka kombinationer brukar bli bra? Vårt sto är ca...
Svar
11
· Visningar
1 757
Senast: tramp
·
Avel Hej, Jag har ett sto som efter en olycka ev kommer betäckas. Eftersom det inte var planerat iår behöver jag gärna lite tips och...
Svar
7
· Visningar
2 119

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp