Hingst tips!

oxo

Trådstartare
Hej! Behöver lite tips på hingstar att lägga på ett sto e. Magini-Napoleon. Gärna multitalanger som nedärver ett milt temperament.

Har tyvärr ingen bild på stoet men hon är av god typ mot det grövre hållet med en bra ansatt hals. Ryggen är dock väldigt kort så det hade önskats lite mer längd på avkomman. Hon är av det mindre slaget runt 163 cm 7 mässiga gångarter.
Hon blev sparkad väldigt illa som unghäst och är oridbar.

Så kom med era tips och ställ gärna frågor på det jag har missat!:bump::bump:
 
Sv: Hingst tips!

Som medlem av Lambourginis fanclub;) säger jag att han nog inte är lämplig till ett kortlinjerat sto då han är rätt kort själv. Har två uppfödningar efter honom undan mitt långlinjerade Ceylonsto och avkommorna har blivit kortare och modernare i typen.
 
Sv: Hingst tips!

Lambourgini är ju en av mina absoluta favoriter men får nog hålla med Görel i det här fallet.
Men jag har förslag på några andra hingstar:
Nobel - har hittills inte träffat på någon avkomma efter honom som inte haft ett trevligt temperament
JJ RayBan - ser ut att typ sina avkommor bra och har själv ett stabilt temperament
Lucky Piont - en klart underskattad hingst som både har hopp och gång.
 
Sv: Hingst tips!

Tack allihopa för bra tips. Ska ta och kolla upp dem noggrannare och väga för och nackdelar :)
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 094
Avel Leker lite med tanken att låna magen av ett sto jag är väldigt förtjust i, men då jag själv är liten vill jag att avkomman absolut inte...
Svar
8
· Visningar
1 264
Senast: Gimlan
·
Avel Hej! Ska ev ta föl på min systers swb nästa år, hon är mer av den ganska breda o bastanta typen och 167 i mankhöjd, är själv 163 så har...
2
Svar
29
· Visningar
3 295
Senast: cirkus
·
Avel Hej! Jag är en 40+ are som går i köpa unghäst tankar ( till ffa dressyr ). Ska INTE rida höga klasser utan vill ha en sund och trevlig...
Svar
6
· Visningar
1 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp