hofi

Trådstartare
Om en hingst är ägd av ett bolag (handels), det är två ägare där båda är firmatecknare. Får då båda underteckna språngsedeln eller är det en särskild. Jag undrar om det finns någon som har koll på detta särskilt när det gäller islandshingst.
 
Tack så mycket. Jag har en fråga till. Om en person i detta bolag vägrar att släppa papprena till den andre, hur gör man då? Kan SIF utfärda en språngsedel oavsett vad denna person säger. Det förekommer naturligtvis inga fölavgifter eller språngavgifter. Regkostnaden ska naturligtvis betalas av stoägare till SIF?
 
Bättre att fråga SIF direkt, det är nämligen lite knepigt detta har jag förstått. :D

Finns stoet med i språngrullen, om du inte med säkerhet vet kolla det först. :confused:
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 576
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
979
Senast: Blyger
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
1 728
Senast: BornAgain
·
Hemmet Hej, Undrar om någon här har koll om man kan ställa en fristående mikrovågsugn i överskåp? Jag har ingen mikro i mitt kök idag och har...
Svar
16
· Visningar
1 305
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp