Hingstämne?

C

chrisse

hejsan!
ingen expert men jag tyckte den va fin.
på minner lite om en backudden hingst som blev slaktad pga. herpesvirus på hjärnan (sas d men va tydligen nått annat)
komme rinte ihåg namnet..

va e d för stam på honom?
 
nu ska vi se... tror den är

e: Hagens Ryan (u: Abbeyleix Flora = samma mamma som min häst ;) )
u: Hagens Suzy e: Hagens O'Chief
 
Den har väl lite brant kors, och är lite grund i bålen. Men ett kort kan ljuga!!
Så är den ju 2år bara. Den kan bli fin, den är ju relativt välutvecklad!
 
säger som MaLinn,och sedan så ska de kunna röra på sig oxå.
Men det var en super härlig färg på hästen :love:
 
hejsan!
jo va countach cambell jag menade..*hjärnsläppt.**
men sen finns d en hingst som heter backuddens mountain haze.. som han e lik oxå!!!
Ska bli kul o se om den blir godkänd som 3 åring då..
håller tummarna för er =)
 
hoppas hon sparar den som hingst bara :crazy:
Jag tror hon har blivit tillsagd att "den där FÅR du inte kastrera"...
Dessutom går den ju med en äldre valack (den vita) och går inte med de andra tvååringarna (som borde vara valacker?)

hoppas hoppas :bow:
 
Vad heter den??

Det ser väldigt trevlig ut. Ser möjligen ut att ha lite kort hals men det är kanske kortet som gör det...
 
korten är i dålig kvalitet... ska se om jag får låna skolans scanner nån dag :bump:

Hästen är Hagens Chief :love:
 
Red Simba? (Kollar i länken.) Det hette en galoppör jag kände en gång i tiden... Är det du som äger honom nu?
 
Jättesvårt att bedöma på kort (i verkligheten också!). Man vill ju gärna se hur den rör sig och hur den står på sina ben !

EN tvååring är ju dessutom rätt mycket bebis. Men den ser väldigt trevlig ut.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
885
Senast: netschjen
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 580
Senast: Hedinn
·
  • Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
703
Senast: cassiopeja
·
Avel Vad betyder "hingstkaraktär" för dig? Utstrålning, "maffig", vaken, bärighet, steg... något med blicken som säger "jag är kung" O_oO_o...
Svar
8
· Visningar
1 067
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp