Hingstar plågas till döds!

Sv: Hingstar plågas till döds!

Förresten har jag träffat folk som har riktiga stridstuppar utomlands och sällan har man väl hört talas om mer omhuldade hönsfåglar. Då har faktiskt hönsen i ägg och köttproduktion det sämre här i Sverige i stordriftsanläggningarna.

Och det skulle rättfärdiga att man använder dem som stridstuppar menar du?
 
Sv: Hingstar plågas till döds!

Sedan så slåss ju inte stridstuppar heller på det sätt som det är tänkt från början! Deras sporrar ersätts ju i väldigt stor utsträckning med, av människan tillverkade sporrar. långa, vassa och knivliknande, allt för att skada motståndaren så mycket som möjligt. :eek:

Kicki :laugh:
 
Sv: Hingstar plågas till döds!

Att överhuvudtaget göra "underhållning" av våld i liknande konstellationer är hemskt! Att djur slåss på liv och död i det fria är en sak, men där den svagare parten är dömd p.g.a. av reducerade flyktmöjligheter samt ett "gottande" för det som utspelas är mycket motbjudande. :(

Kicki :laugh:
 
Sv: Hingstar plågas till döds!

Fruktansvärt :cry: Blir äcklad av de människor som finner detta som ett nöje.. helt sjukt!
 
Sv: Hingstar plågas till döds!

Förr i tiden slog vi våra barn, är det tradition då ? En tradition är att vi lämnar över seder och bruk tills nästa generation. Varför ger vi inte barna stryk i nutid då det var så förr ? Varför arbetar inte barn då dom gjorde det förr ?

Kom inte och påstå att djurplågeri är en tradition. Asien är ett jävla skitställe där det ´tävlas om mest grymhet. Även VI svenskar deltar i denna grymma behandling av djur....för vi åker tilld essa skitställen och många sitter där och slår vad när tuppar slåss, hundar slåss mm mm. Vi bidrar också genom att år efter år efter år turista på sånna skitställen för vi vill sola våra feta bleka kroppar. Nä fy för dubbelmoral.
 
Sv: Hingstar plågas till döds!

Förresten har jag träffat folk som har riktiga stridstuppar utomlands och sällan har man väl hört talas om mer omhuldade hönsfåglar. Då har faktiskt hönsen i ägg och köttproduktion det sämre här i Sverige i stordriftsanläggningarna.


Min sambo har en kompis från förr som åker till Fillipinerna flera gånger/år och är där 2-3 månader åt gången. Han har där nere stridstuppar, och min sambo sa att han visade honom en gång vad dom sätter på sporrarna. Rena jävla knivarna sa min sambo. Sambons kompis visade hur man slipade dom så dom ställde till med störst skada. Detta är vidrigt anser jag och även min sambo.

Vad är det för fel på folk egentligen ?
 
Sv: Hingstar plågas till döds!


Usch. Och något som jag mår lite extra dåligt över är att det verkar som att folk far dit, säg barnfamiljer, för att dom skall ha en trevlig "utflyktsdag". Hur är folk funtad? Det är klart att barn där inte ser detta som något fel då man ser upp till sina föräldrar, som i detta fall, uppmutrar djur att plågas.
 
Sv: Hingstar plågas till döds!

FY FAN så ledsen jag blir på sånt folk å d värsta e att d mesta av djurplågeri å sånt skit som sägs här kommer från asien nu mera..... Alltså ja tycker dom ska skaffa sig ett liv där borta å sluta plåga alla djur d e lite för mycker nu m sånt i asien.... usch säger ja bara å där ska vi ha OS hur har dom tänkt igentligen.................

De är ju inte bara mot djuren heller som kina är "hårda"(milt uttryck!) mot,även sitt folk! Det finns ju ngt som kallas MÄNSKLIGA RÄTTIGHETER!!!!:mad::cry::(
 
Sv: Hingstar plågas till döds!

*kl*

Men alltså nu läser ni verkligen in det ni själva vill.

KungTulle berättade bara hur vår tradition varit och hur det är i naturen.
Hon har ingenstans sagt att hon tycker att det är okej på något sätt att konstla fram detta. Tvärtom.
Ibland tror jag hela buke är blint.
 
Sv: Hingstar plågas till döds!

Men ärligt talat så känns det faktiskt lite som att det är skit samma huruvida det är tradition eller ej. Det är inte OK någonstans och går heller inte att jämföra med hur djuren beter sig i det vilda. I alla fall inte i mina ögon.
 
Sv: Hingstar plågas till döds!

Jag sager som KungTulle.
Det ar latt att smutskasta Kina (vilket oftast namns i samband med dalig djurhallning) men vi var faktiskt inte mycket battre har uppe i fantastiska norden heller. Och ska vi prata civilisation kan vi ju borja prata om USA dar det for inte alls langesedan "uppdagades" att en stor sportstjarna var djupt inblandad i hundslagsmal. Tuppar ar en annan djurart som ar fruktansvart popular att foda, halla och sla vad pa - inte bara langt bort i stan utan faktiskt ganska nara ocksa.

Folk har sa himla latt att se det hemska i saker och ting men glommer latt att det ofta handlar om utbildning, ekonomi och kultur. Vet man inte battre sa faller man ofta for grupptrycket.
Tank efter lite nu - hur langesedan var det manniskor gick man ur huse for att se andra manniskor do? Hangningar (och andra avrattningsmetoder) var en hogt uppskattad "fredags underhallning" for bara ett par hundra ar sedan.

Och NEJ jag tycker INTE det ar ratt. Jag tycker det ar vidrigt. MEN det galler att forsoka satta sig in hur andra manniskor ser pa saker och ting. Javisst - forsok utbilda dem och overtyga dem att gora annorlunda.I videoklippet tex sager de rakt ut att djurskyddet reagerat och vi far ju hoppas att den sk "veterinaren" i klippet ar utan jobb helst igar.

(Amnet har varit uppe tidigare och da visades bla filmer dar fyra-fem hingstar slogs om stona pa samma gang - riktigt obehagliga bilder!)
 
Sv: Hingstar plågas till döds!

Men det är ingen som har sagt att det är okej att göra så.
Hon nämnde det bara som en kuriosa.
Som sagt...buke är blint när det vill det.
 
Sv: Hingstar plågas till döds!

Förr i tiden slog vi våra barn, är det tradition då ? En tradition är att vi lämnar över seder och bruk tills nästa generation. Varför ger vi inte barna stryk i nutid då det var så förr ? Varför arbetar inte barn då dom gjorde det förr ?

Kom inte och påstå att djurplågeri är en tradition. Asien är ett jävla skitställe där det ´tävlas om mest grymhet. Även VI svenskar deltar i denna grymma behandling av djur....för vi åker tilld essa skitställen och många sitter där och slår vad när tuppar slåss, hundar slåss mm mm. Vi bidrar också genom att år efter år efter år turista på sånna skitställen för vi vill sola våra feta bleka kroppar. Nä fy för dubbelmoral.

Bla bla bla. Läs en bok om hästens beteende.

/KT
 
Sv: Hingstar plågas till döds!

*kl*

Men alltså nu läser ni verkligen in det ni själva vill.

KungTulle berättade bara hur vår tradition varit och hur det är i naturen.
Hon har ingenstans sagt att hon tycker att det är okej på något sätt att konstla fram detta. Tvärtom.
Ibland tror jag hela buke är blint.

Precis!

Har ni någonsin sett ett äkta icke av människor framprovocerat hingstslagsmål? ( Och sviterna av det). Det har jag och det var ingen vacker syn. Förlorarens hals var inte helt fulläkt efter 6 månader. ( Och då fanns det inte ett sto inom ca 1,5 km avstånd).

Vinnaren hade INTE EN SKRÅMA.


/KT
 
Senast ändrad:
Sv: Hingstar plågas till döds!

OCH?!?!

Då var väl inte människan inblandad och skulle betta, eller?!?

Du har ju missat meddelandet i den här tråden totalt! :mad:
 
Sv: Hingstar plågas till döds!

Ja, hur man kan lägga OS i ett sådant land. Ett land som är fyllt av brott mot mänskliga rättigheter och riktiga djurplågare. Hur kan man gynna ett sådant land???? Hur tänkte OS-kommittéen egentligen.

Människan är det värsta rovdjuret som går på denna jord och värst är Kineserna, de är riktiga barbarer och inte långt efter kommer de andra asiatiska kommunistländerna förresten de är samma skit. Se nedan film, fy fan man skäms att vara människa. Jag är inte mot dödande men då skall det vara humant och gå fort.

Tänk på filmen INNAN ni köper en falsk Canada Goose jacka eller någon annan jacka/kappa med pälskrage

www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=fur_farm&Player=wm&speed=_medS

PS. Det mailades runt en protestlista mot detta djurplågeri förut men det kanske finns protestlista på hemsidan som Ni kan skriva på. DS

Sorry, nu kom jag från inlägget lite.....MEN...djurplågare som djurlågare.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp