Hingsten Glorieux

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare mellan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 824

mellan

Trådstartare
Jag undrar om det är någon som har lite information om hingsten Glorieux?
Jag har ett lånat sto med honom som morfar och är lite nyfiken på vem han är/var!

Sv: Hingsten Glorieux

Här hittar du bild och info (på tyska)
http://www.horse-gate.com/hengstregister/ Scrolla ned så ser du pilar i gult och rött. Tryck på pilarna så att du får fram ett namnregister i bokstavordning.
Vill du kolla mer på härstamningen går du in här, http://www.allbreedpedigree.com/glorieux

Godkänd i oldenburg, hannover, hessen, westfalen, bayern
Här finns samma bild plus avkommeindex dressyrindex 120, hopp 96

En fråga till KickiH. I den kolumnen märkt hann står ju andra avkommeindex. Vet du varför det finns två olika kolumner? Vad betyder fundament?

Tack på förhand:bow:

Sv: Hingsten Glorieux

I Hannoveranerförbundets index räknas bara de tester som gjorda på avkommor inom det egna förbundet och de är mer detaljerade.De andra siffrorna (FN) gäller avkommor från alla tyska förbund. Fundament = extremiteter dvs benställning.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag är helt ny till avel och kan väldigt lite. Fick mitt första föl för några dagar sedan och insåg då en sak. Stuteriet jag...
Svar
2
· Visningar
655
Avel Är i startgroparna att leta hingst. Men när brukar de hingstar som kommer vara i avel ha kommit ut på Språngrulla ? Som det är nu så...
Svar
0
· Visningar
187
Senast: corzette
·
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 390
Senast: Murray
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 254
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka