Hingstförslag

Sv: Hingstförslag

TS: av hoppbilden att döma så skulle jag vara noga att det är en hingst som hoppar med mycket rygg, och som helst man vet nedärver det också.

Jo, helt klart behövs mer rygg, men hur vet man vilka som nedärver det bra? Nån som vet något om LL:s nedärvning på den punkten?
 
Sv: Hingstförslag

jag skulle valt en hingst med riktigt bra exteriör. Din häst ser rätt underutvecklad ut och ser även väldigt olika ut på bilderna?Ser ut att vara i rätt dåligt hull också.
Aerline H har som sagt högre poäng än dom flesta hopphingstar så vad du kan ha att anmärka på hans exteriör vet jag inte,korta ben har han knappast.

Jo, hon ser olika ut på bilderna, det är över två år mellan dem. De översta är hon något underutvecklad ja(tagen för snart 3 år sedan), men det är inget jag skulle säga att hon är idag. Ang. hullet har hon varit extremt svår att hålla hull på som unghäst, men nu är hon i bra hull.

Självklart vill jag ha en hingst med bra exteriör, men jag anser att hon har en hyfsat bra exteriör själv, och dessutom en trevlig modell, en modell jag vill behålla. De bilder jag sett på Aerline ser ut som nedan: Aerline
Även om han är helt korrekt och bra bedömd är inte det en exteriör som tilltalar mig, och iaf på denna bild tycker jag hans ben ser korta ut och att han har mycket massa. Om någon sett honom live kanske de kan kommentera om detta är en rättvis bild på honom?
 
Sv: Hingstförslag

Med stammen Cortez-Nimmerdor borde han väl ha mycket massa, och nedärva det, så jag tror inte du är ute och cykla med din bedömning av Aerline H.
 

Liknande trådar

Avel jag håller på att vela fram och tillbaka för tillfället när det gäller betäckning av mitt sto.. Både när det gäller hingst och om jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 437

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp