Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Hingstfunderingar 2021

Narcissa

Trådstartare
Darina kommer inte i brunst. Så extremt värdelöst. Vi har även försökt spruta igång henne men ingenting hjälper.
Hon har alltid haft klockrena brunster och tagit sig på första försöket.

Min reservplan är annars att sätta henne på naturlig betäckning och se om hingsten kan locka igång henne. Hellre det än inget föl alls men jag hoppas att hon kommer igång snart.

Darina kommer inte i brunst. Så extremt värdelöst. Vi har även försökt spruta igång henne men ingenting hjälper.
Hon har alltid haft klockrena brunster och tagit sig på första försöket.

Min reservplan är annars att sätta henne på naturlig betäckning och se om hingsten kan locka igång henne. Hellre det än inget föl alls men jag hoppas att hon kommer igång snart.
Svettas hon efter sprutorna?

@Narcissa konstigt. 🤔 Min blev sprutad och hon svettades kopiöst. Spånet i transporten var jätteblött när jag lastade ur. Hon blev sprutad på en fredag och började brunsta veckan efter och blev seminerad på lördagen. Vet inte än om hon är dräktig, koll på måndag.

Bara på film och bilder på sociala medier.Googla hans namn och offsprings 🙂.Tycker själv mkt om honom har dock haft för små ston för attanvända honom.

Mm jag kollade men han går tyvärr bort pga fryst. Vill inte lägga tid och pengar på fryst på ett maiden sto som jag ska börja med först på måndag.

@Robina Med ditt sto och baserat på de andra VV-stona jag har på nära håll hade min prio enbart varit psyket. Dantes Specter eller Zafferano verkar vara bland det snällaste som finns. Dessutom otroligt ridbart.

@Robina Med ditt sto och baserat på de andra VV-stona jag har på nära håll hade min prio enbart varit psyket. Dantes Specter eller Zafferano verkar vara bland det snällaste som finns. Dessutom otroligt ridbart.
Mina planer har fått en tvärvändning! De kan inte undersöka stoet när inte jag är med så bara att hämta hem henne och fundera på om jag ska byta sto, vilket det lutar åt att jag hör. Men lite less i kväll då både bilen och transporten gått sönder på en halv vecka! Känns bra när man har 15 mil till seminstationen, plus allt annat man har inbokat i hästlivet!

Mina planer har fått en tvärvändning! De kan inte undersöka stoet när inte jag är med så bara att hämta hem henne och fundera på om jag ska byta sto, vilket det lutar åt att jag hör. Men lite less i kväll då både bilen och transporten gått sönder på en halv vecka! Känns bra när man har 15 mil till seminstationen, plus allt annat man har inbokat i hästlivet!
Varför kan de inte undersöka henne?

Liknande trådar

Avel Har ett fullblod jag tagit tre avkommor på. Hon ger fantastiskt temperament , men nu tror jag det bara går och ta ett föl till på henne...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 569
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
729
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag fattade ju själv att det här med att börja ett helt nytt liv – nytt jobb, ny stad, nytt boende, ny familjesituation, nya människor...
Svar
8
· Visningar
1 356
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kan inte låta bli att fascineras över vilket perfekt recept mitt nuvarande jobb följer för att döda precis all jobbmotivation jag...
Svar
12
· Visningar
960

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Valp 2021

Hästrelaterat

• Sömtryck?
  • Föl 2021