Hingstfunderingar 2021

Darina kommer inte i brunst. Så extremt värdelöst. Vi har även försökt spruta igång henne men ingenting hjälper.
Hon har alltid haft klockrena brunster och tagit sig på första försöket.

Min reservplan är annars att sätta henne på naturlig betäckning och se om hingsten kan locka igång henne. Hellre det än inget föl alls men jag hoppas att hon kommer igång snart.
 
Darina kommer inte i brunst. Så extremt värdelöst. Vi har även försökt spruta igång henne men ingenting hjälper.
Hon har alltid haft klockrena brunster och tagit sig på första försöket.

Min reservplan är annars att sätta henne på naturlig betäckning och se om hingsten kan locka igång henne. Hellre det än inget föl alls men jag hoppas att hon kommer igång snart.
Svettas hon efter sprutorna?
 
@Narcissa konstigt. 🤔 Min blev sprutad och hon svettades kopiöst. Spånet i transporten var jätteblött när jag lastade ur. Hon blev sprutad på en fredag och började brunsta veckan efter och blev seminerad på lördagen. Vet inte än om hon är dräktig, koll på måndag.
 
@Nougat jag tycker Bjennesby Axwell verkar trevlig. Visserligen inte ridponny men connemara är väll godkänd som inkorsningsras? Han finns ju på semin.😃
 
Bara på film och bilder på sociala medier.Googla hans namn och offsprings 🙂.Tycker själv mkt om honom har dock haft för små ston för attanvända honom.

Mm jag kollade men han går tyvärr bort pga fryst. Vill inte lägga tid och pengar på fryst på ett maiden sto som jag ska börja med först på måndag.
 
Mm jag kollade men han går tyvärr bort pga fryst. Vill inte lägga tid och pengar på fryst på ett maiden sto som jag ska börja med först på måndag.
Fullt förståligt! Zeze hästak är inte så stor men vet inte om det finns capitol i honom. Väldigt modern typ iallafall
 
S.J Royal Chacoon? 165 och ädel
För ung. Bör ha tävlat själv, behöver inte vara på högsta nivå men iaf varit ute i sporten 😋
 
@Robina Med ditt sto och baserat på de andra VV-stona jag har på nära håll hade min prio enbart varit psyket. Dantes Specter eller Zafferano verkar vara bland det snällaste som finns. Dessutom otroligt ridbart.
 
@Robina Med ditt sto och baserat på de andra VV-stona jag har på nära håll hade min prio enbart varit psyket. Dantes Specter eller Zafferano verkar vara bland det snällaste som finns. Dessutom otroligt ridbart.
Mina planer har fått en tvärvändning! De kan inte undersöka stoet när inte jag är med så bara att hämta hem henne och fundera på om jag ska byta sto, vilket det lutar åt att jag hör. Men lite less i kväll då både bilen och transporten gått sönder på en halv vecka! Känns bra när man har 15 mil till seminstationen, plus allt annat man har inbokat i hästlivet!
 
Mina planer har fått en tvärvändning! De kan inte undersöka stoet när inte jag är med så bara att hämta hem henne och fundera på om jag ska byta sto, vilket det lutar åt att jag hör. Men lite less i kväll då både bilen och transporten gått sönder på en halv vecka! Känns bra när man har 15 mil till seminstationen, plus allt annat man har inbokat i hästlivet!
Varför kan de inte undersöka henne?
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 887
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 294
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 759
Senast: Freazer
·
Kläder & Bli fin Jag har rensat undan bland kläderna då och då under en längre tid, och garderoben är inte längre lika full, men jag kände att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
1 451
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp