Hingstfunderingar 2021

Tråkigt men fortfarande gott om tid att fortsätta.!
jag tappade intresset faktiskt. Men veterinären tyckte vi skulle testa en gång till, stoet står med ägg så vi ska seminera på fredag. Samma hingst.
Men jag är skeptisk. Väldigt skeptisk.
Allt såg bra ut på 17 och 24 dygn. Men inget på 40. Jag är ju nybörjare och stoet också.

Så tar hon inte sig nu så kommer jag lägga ner o fundera vad jag ska göra med hästen.
 
jag tappade intresset faktiskt. Men veterinären tyckte vi skulle testa en gång till, stoet står med ägg så vi ska seminera på fredag. Samma hingst.
Men jag är skeptisk. Väldigt skeptisk.
Allt såg bra ut på 17 och 24 dygn. Men inget på 40. Jag är ju nybörjare och stoet också.

Så tar hon inte sig nu så kommer jag lägga ner o fundera vad jag ska göra med hästen.
Ok har hon haft föl förut?
 
Håller tummarna för att min sperma ska skickas i dag, var tydligen någon bank holiday denna vecka som jag missat... Tror sto nr 1 är på väg in i brunst, och om vi missar denna brunst känns det lite för sent på sesongen för min del - vill absolut inte ha juni-föl. Så då lutar det åt att börja tidigt nästa år istället.

Vore iofs inte fel att hinna sälja någon häst innan jag gör flera... :angel:
 
Är det någon som vet varför det är så svårt att få upp semin till Jämtland i år? Är det fortfarande inrikesflyget som ställer till det? Känns rätt ju sådär när det bara går att få vissa hingstar en eller två dagar i veckan. Man skulle ju dessutom ha vetat innan vilka det går att få skick på innan man åker till seminstationen så man kan välja efter det.
 
jag tappade intresset faktiskt. Men veterinären tyckte vi skulle testa en gång till, stoet står med ägg så vi ska seminera på fredag. Samma hingst.
Men jag är skeptisk. Väldigt skeptisk.
Allt såg bra ut på 17 och 24 dygn. Men inget på 40. Jag är ju nybörjare och stoet också.

Så tar hon inte sig nu så kommer jag lägga ner o fundera vad jag ska göra med hästen.
Kan du prova att ge henne Regumate?
 
Jag var så glad i mitt förra inlägg att mitt underbara gamla sto hade blivit dräktig direkt trots att det inte såg bra ut. Veterinären sade att hon var dräktig på 15 dygn i fredags men ville kolla på 17 dygn i måndags också. Och naturligtvis var där ingenting då... Tror inte att hon var dräktig på 15 dygn utan veterinären misstog sig nog eftersom hon har flera cystor. Ja ja, det blev en ny tripp till Flyinge där det sattes in antibiotika direkt så nu är hon seminerad idag och förhoppningsvis klar i morgon. Håller tummar och tår för att det går vägen denna gången.
 
Jag försöker hitta en reservhingst om det strular med skicken som det verkar göra. Men helt hopplöst när man inte vet varifrån det går att få semin. Hoppas givetvis fortfarande att jag ska kunna få Fortnite som tänkt men måste ha en plan så jag inte behöver ta ett panik beslut. Funderat på Hometown, men det blir dubblat på både Krack C och Olivi om än långt bak. Vad tror ni om det? Stoet är Van Vivaldi -fullblod efter Be My Cheif. Behöver en hingst med bra temperament, en "mjuk" hingst och med bra överlinje-front. Stoet är rörligt med bra gång men det finns mycket känslighet bakom henne, hon är ädel
 
Jag försöker hitta en reservhingst om det strular med skicken som det verkar göra. Men helt hopplöst när man inte vet varifrån det går att få semin. Hoppas givetvis fortfarande att jag ska kunna få Fortnite som tänkt men måste ha en plan så jag inte behöver ta ett panik beslut. Funderat på Hometown, men det blir dubblat på både Krack C och Olivi om än långt bak. Vad tror ni om det? Stoet är Van Vivaldi -fullblod efter Be My Cheif. Behöver en hingst med bra temperament, en "mjuk" hingst och med bra överlinje-front. Stoet är rörligt med bra gång men det finns mycket känslighet bakom henne, hon är ädel

Kan du använda fryst sperma som reservplan? Himla skönt tycker jag att ha något i frysen som backup. Då är ju utbudet rätt stort med...
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 883
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 289
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 757
Senast: Freazer
·
Kläder & Bli fin Jag har rensat undan bland kläderna då och då under en längre tid, och garderoben är inte längre lika full, men jag kände att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
1 451
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp