Hingststation-Betäckningsrapport-fölvisning

zamboca

Trådstartare
Har bara haft problem med min hingststation som jag anlitade förra året... :mad: Nu vägrar de lämna ut betäckningsrapporten på mitt föl. Jag vill gärna visa honom på fölvisning men får inga papper. Har pratat med hingstägarna ett flertal gånger och de lovar att faxa och skicka papper men de kommer inga!! Vad skall man göra?? Det finns fortfarande möjlighet att efteranmäla fölet, dock till dubbel avgift, men tänk om jag inte får några papper alls! Då kan jag ju inte registrera honom heller... Alla avgifter är betalda, inkl levande föl.

Tycker att det borde ligga lite i hingstägarens intresse att man visar avkommorna!!! :confused:

VAD GÖRA?!?!?

Jag har ingen hästverksamhet och är helt novis i detta ämne därför skriver jag åter in denna fråga under avel där jag vet att det finns kunniga människor, även fast jag fått den borttagen 2 gånger..... :angel:

Sv: Hingststation-Betäckningsrapport-fölvisning

Vad har de för argument för att vägra?!

Visst borde det ligga i hingstägarens intresse att avkommorna blir visade! Märkligt!

Har du kontaktat ASVH och frågat vad du kan göra?

Enda skälet till att vägra lämna ut de papper du behöver för regsitrering är ju att något inte är betalt?! Om du har betalat allt SKA du också ha papprena. Vad är detta för slarvmajjor som inte får iväg dina papper???

Jag lät betäcka mitt sto på samma station förra året, och det tog 5 månader innan fakturan kom och 10 månader innan betäckningsrapporten kom...

Jag har ett tips! Visa fölet på fölvisningen som är hos hingsthållaren då kan man hänvisa dit när dom vill papperna.
Men det är ju förstås inte alla som bor så att det går att göra på det viset. Kan bli långa transporter för somliga. Men det har funkat för mig, just för att dom är angelägna om fölen blir visade.

Masse skrev:
Jag har ett tips! Visa fölet på fölvisningen som är hos hingsthållaren då kan man hänvisa dit när dom vill papperna.
Men det är ju förstås inte alla som bor så att det går att göra på det viset. Kan bli långa transporter för somliga. Men det har funkat för mig, just för att dom är angelägna om fölen blir visade.

Tyvärr fungerar det inte riktigt så här hos oss. Här måste man anmäla sig till fölvisning och då skall alla papper vara med..... Detta sker under en speciell helg en gång per år.

Never ending story! :crazy: Har inte varit i kontakt med ASVH ännu... Skall ringa till MVK och höra med dem hur jag skall bete mig. Jättetråkigt!!!! :cry:

Är hingststationen/seminstationen de samma som hingstens ägare? Jag hade också sådant där krångel. Seminstationen tog låååång tid på sig att slutrapportera till hingsthållaren. Jag tog kontakt direkt med den staion som hade hand om hingsten och då löste sig allt inom en vecka.

Skicka gärna ett privat meddelande om vilken hingsthållare/station det handlar om *nyfiken*

Det är inte stationen som äger hingsten.

Elände!!!

Jag vill gärna höra hur det utvecklar sig. Du måste ju få papprena som du betalat för!

Liknande trådar

D
Ekonomi & Juridik Hej! Jag vänder mig till er här på buke då jag har ett problem. Detta nick är nygjort och jag vill inte röja mitt riktiga till hänsyn... 2
Svar
26
· Visningar
8 473
Senast: lilith
·
B
Hästmänniskan Har nu haft så otroligt mycket problem med ASVH i samband med registrering av fölen plus dom äldre hästarnas pass och blir därför...
Svar
10
· Visningar
1 521
Senast: Linda L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V