Hink/vattenkopp

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Daniella_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 43
  • Visningar Visningar 2 856
Sv: Hink/vattenkopp

Vi har 30 liters tunnor. En hink räcker inte långt hoss oss. Vi har ardenner och högdräktiga ston.

Jag föredrar som många andra här hink eller balja med vatten.
Vi ska nu bygga inackorderingsstall och kommer INTE att installera vattenkoppar. Det är bättre att hålla koll på att alla dricker ordentligt! Alla kommer att få varsin 60liters balja och körkort på vattenslang:p

vi bytte från vattenkopp till thermobar på lösdriften.Det tog 6 dagar, sen hade alla 8 hästar övergett vattenkoppen.

Hej jag tycker hink för att man då kan ha koll på hur mkt hästarna dricker, Har även hört att även i de "finaste" stallen så har de hink för att ha koll på hur mkt de dricker.

Ni som bara har hink till era hästar, hur stora är de i så fall?

I vårt stall har vi både vattenkopp och hink, men de är bara ca 20 liter. Fast jag vet att min häst dricker mest ur koppen.
Dock har vi inget vatten alls i hagen, tyvärr.

absolut hink.. har prövat båda o hästarna dricker mer o det är lättare att hålla koll med hink... dessutom lättare att hålla ren..

hink!!

Min häst har två hinkar på ca 20 l st.

Vi har slangar i varje box med en kran så man behöver inte bära vatten.

Hink är ju bättre, man har koll på vad hästen dricker. Vattenkoppar är ju smidigare men man måste ju i så fall se till att det är rätt flöde på den, de fryser på vintern mm.

De har tillgång till båda delarna och det funkar bra. :)

Absolut hink! Men har både kopp och 20-liters hink i boxen.
Eftersom jag ger min häst extra salt vid hyfsat arbete är jag noga med att han ständigt har tillgång till vatten i sin hink.

Han dricker hellre ur hink, koppen är orörd varenda dag. /Linda

Hink. Hästen dricker bättre och man själv har koll på hur mycket vatten den får i sig.

*KL*
Har ngn ngt bra tips hur man får en hink att inte vältas ut?
Vill ej sätta fast den för risken att hästen fastnar i handtaget.

Vattenkopparna är ur funktion pga defekt vattenpump

Bildäck är väl klassiskt, antingen enkla eller dubbla som man bultar ihop.

Jag kör med hink. Lättare att hålla rent och hästarna dricker ofta bättre i dom.

hink alla gånger, då får hästen i sej den vatten mängd den behöver och man har mer koll på om/hur mycket den dricker.

Tack för alla kommentarerna! :banana:
Jag var bara nyfiken på var ni själva tyckete ;)
Och själv föredrar jag hink! :)

Jag har både och. Men föredrar hink och det gör hästen oxå...

Min häst har inte riktigt fattat att ju mera du trycker ju mera vatten kommer det. utan och trycker och driker upp det vatten som kommer sen så när det är slut så struntar hon i att dricka, så jag satte in hink och då driker hon bra...

Sen med hink kan man ha kolla på hur mkt dom dricker...

Min dricker ca 9 liter vatten från 16.00 till 9.00

Så jag gillar hinken bäst...

Känns lite mera narturligt på något sätt haha:rofl:

Liknande trådar

Hästvård Hej, hur gör ni? Polstrar ni alltid då ni lägger om ett sår på benet som det ska vara klibb-linda runt?
Svar
4
· Visningar
369
Senast: lytesout95
·
Hemmet Min brunn är tom och jag blir utan vatten i minst tre veckor. Brunnsborrning är beställd och jag prioriteras, men det kommer ändå att ta... 2
Svar
26
· Visningar
1 375
Senast: Mabuse
·
Hästvård Hej. Vår häst gick på bete i fredags, idag när vi tog in han så visa han inget men vid ridningen så va han såååå trött, efter så...
Svar
7
· Visningar
712
Senast: matson
·
Hästvård Hej hej. Fick höra en ny sak som jag inte har koll på. Hovrandsartros. Någon som känner till något om detta? Hur uppstår det? Hur läker...
Svar
11
· Visningar
1 111
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka