Hink/vattenkopp

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Daniella_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 43
  • Visningar Visningar 2 856
Sv: Hink/vattenkopp

Min har möjlighet att dricka ur antingen kopp eller hink, men han föredrar hink.
Han är en klödd med drickandet, så det är bra att han dricker ur hinken så jag kan hålla koll på hans drickande, någerlunda.

Personligen tycker jag att hink är det bästa alternativet, hästen får dricka i det tempo den själv vill. och för oss hästägare är det enkelt att ha koll på hur mycket de dricker. :smirk:
Dessutom finns det som tidigare nämnts studier som visar att hästar hellre dricker ur hink....

Hej!
Vad tycker ni är bäst en hink (eller nån typ av hink) eller en vattenkopp?

Helt klart hink(även fast det är tungt att bära:p )

I vattenkoppar får ju inte hästen den mängd vatten de behöver på den korta tid de dricker...Däför är det vanligare att hästen dricker för lite med vattenkoppar än med hink;)

Liknande trådar

Hästvård Hej, hur gör ni? Polstrar ni alltid då ni lägger om ett sår på benet som det ska vara klibb-linda runt?
Svar
4
· Visningar
369
Senast: lytesout95
·
Hemmet Min brunn är tom och jag blir utan vatten i minst tre veckor. Brunnsborrning är beställd och jag prioriteras, men det kommer ändå att ta... 2
Svar
26
· Visningar
1 375
Senast: Mabuse
·
Hästvård Hej. Vår häst gick på bete i fredags, idag när vi tog in han så visa han inget men vid ridningen så va han såååå trött, efter så...
Svar
7
· Visningar
712
Senast: matson
·
Hästvård Hej hej. Fick höra en ny sak som jag inte har koll på. Hovrandsartros. Någon som känner till något om detta? Hur uppstår det? Hur läker...
Svar
11
· Visningar
1 111
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka