~Hippolog i Flyinge~

H

hellster

Jag funderar starkt på att söka in till Flyinges 2åriga Hippologutbildnng.. Jag vet att det ingår praktiska intagningsprov men VILKA? ..hur går ansökningarna till?
Jag har leeeetat o leeeetat på internet men inte hittat riktigt hur allt går till från ansökan till antagning...

Finns det ngn själv som läser där??

aaaah....tacksam för svar : )
 
vill också söka dit senare (går gymnasiet nu)
som jag har fattat det så är det intagningsprov:
* ridprov, både hopp och dressyr
* teoriprov
* konditionstest
* visa häst vid hand

Innan man söker ska man nog också ha ridit upp för någon utbildad tränare (vet ej på vilken nivå) så att h*n kan "godkänna" dig... + att man måste ha praktik.

Det står lite på flyinges hemsida men du kanske redan har kollat där...
 
ah, det undrar jag också... är proven svåra? är det nån som går där och kan berätta mer om proven, lr nån som gjorde provet och inte kom in??? :confused:
 
Precis...hur svårt är det med dessa proven?

Jag har hört att ngnA-tränare ska betygsätta en i dressyr och i hopp...och att man ska medföra dessa betygen i ansökan. men på vilken nivå de ligger på har jag ingen aning?...L:B?
 
Kan säga att antagningen är ganska svår eller ja man skall kunna mycket både praktiskt och teoretiskt. De flesta som gjorde teoriprovet i hop med tyckte att tiden var kort för att hinna med alla frågorna rid provet tyckte inte jag var så jätte svårt men visst vissa år är det väl svårare än andra :smirk:
 
Jag hittade en lååång förklaring gällande antagningen till Hippologen på ridsportsförbundets hemsida...kolla där under utbildningar!!!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 106
Senast: Zpunk
·
Anläggning Inför hösten brukar det alltid komma ut en massa annonser på lediga stallplatser. Just nu söker jag ingen själv eftersom jag råkar ha...
Svar
18
· Visningar
1 823
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 905
Senast: Mkb
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 828
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp