Hippolog lr vet. i Australien?!

B

**BORTTAGEN**

Hejsan. Har tänkt mig att läsa till hippolog här i sverige eller till veteriinär i Melbourne, Australien :rofl:. Är bara lite nyfiken på vad ni andra här vill läsa till. Någon mer som ska utomlands? Eller någon som vill haka på? :banana:
 
Åh det lät väldigt intressant med att läsa till vet. i Australien! :) Är det lättare att ta sig in på utbildningen där? vet du ngt om den?
 
wow, är också jätteintresserad!

Har hört att det finns fler platser på universitet utomlands men har inte lyckats hitta mer info.

Var kan man får mer info??? Är intresserad av danmark för det är närmare där jag bor än uppsala.

Hur gör man??!?!?!? Har fått info från uppsala/ultuna, men där står inget om utlandsstudier/universitet...
 
Hejsan!!! jo det är mycket lättare att komma in p.g.a de har annat intagningsystem. I sverige ska man ju ha MVG i v art enda ämne för att komma in. I australien ser de mer till meriterande saker, t.ex Som om du har jobbat med hästar/djur och kam mycket om hur de fungerar. och godkänd i 90% av gymnasieämnena. Och det är en utbildning med internationell examen så man tillåts jobba i sverige. Det är inte heller någon sämre utbildning än i sverige. De tar in studerande på andra grunder istället. du måste t.ex itne ha MVG i Dans eller bild som itne har med veterinärjobbat att göra.
 
jag tog kontakt med www.cis.nu så hjälper de en med allting boende m.m. jag ska jobba ett år och sen söka dit.
 
Finns det någon information om veterinärsutbildningen på deras sida?
Vilken skola har du tänkt gå på?
 
tack för infon.

Du vet inte hur man får tag i info om hur det är att komma in på vet. i köpenhamn? Eller andra länder än de cis har?
 
hmm, låter ju väldigt bra! :idea:
Synd då bara att man precis köpt häst, går ju inte riktigt att ta med honom till Australien... :crazy:
nån som vet hur svårt det är att komma in i Köpenhamn, Oslo och Helsingfors? Finns det nån vet.utbildning i norra Tyskland?
Har hört att i Köpenhamn får man räkna till om man har sökt dit flera åt i rad, stämmer det?
 
nä, har bara kollat länder med engelsk tal eftersom man måste ju kunna språket också. Även om danska är likt svenska skulle det nog blir lite svårare för moi att hänga med än i engelskt tal.

MVH
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 410
Utrustning Tjo, lite nyfiken på om ni föredrar sidostycken (och tyglar) med klassiska spännen eller med hakar? Är det någon skillnad annat än...
2
Svar
24
· Visningar
1 603
Senast: Shixle
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
309
Senast: Törnrosa
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 670
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp