Hippologen på islandshäst!

karamelldrottningen

Trådstartare
Någon som ska söka till hippologen till hösten? Jag söker den om ett år istället, ska satsa på att först ta körkortet och sen hästskötarexamen.

Hur tänker ni ang. utbildningen? Vad vill ni bli? Era mål?

På islandsinriktningen finns det olika saker man kan specifisera sig på? Avel, chef, ridlärare? Vilket ska ni gå och varför?

Hur ser ditt betyg ut? Vad har du för bakgrund annars?

Nyfiken är jag :)!

Sv: Hippologen på islandshäst!

Jag har sökt! och är väldigt, väldigt nervös inför ridprovet man ska göra..
Jag skulle helst vilja starta egen gård med ridskola, avel, tillridning, hingstflock osv.

Kommer inte riktigt ihåg vad det var för inriktningar man kunde välja..

Jag ska ev söka nästa år, står mellan hippologen och islandshästutbildningen på Strömsholm. :)

Jag vill hålla på med avel, föda upp och träna hästar samt vara ridlärare/instruktör. Drömmen är att äga en egen, stor hästgård med många fina avelsston och unghästar. ;)

Mitt betyg måste dock läsas upp ordentligt. Ma B, Nk A+B har jag inte (har IG i Nk A) så det har jag planerat att läsa upp så fort jag får ett nytt jobb. Jag har redan ridledarutbildningen men känner att jag vill lära mig mer, mkt mer innan jag kan jobba med detta på heltid. :)

Nu vill jag höra en uppdatering från er som sökte om kom in :D! Och gärna ni som sökte och inte kom in eller tackade nej.

Hur gick det? Är det bara tre platser?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 277
Senast: mars
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 465
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det... 2
Svar
37
· Visningar
3 861
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en... 6 7 8
Svar
149
· Visningar
16 171
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025