Hiss & Diss 2

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Trott
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 225 278
Status
Stängd för vidare inlägg.
Saffranswrapen från ett närliggande bageri! SUPERHISS! :love::love:
(stooort plus att man inte nödvändigtvis behöver likna den vid en semla, även om idén kommer därifrån, jag gillar inte att de gör om semlor...!) Tyvärr tål jag inte riktigt mandelmassa, men i detta fall var det definitivt värt det! :d
Härlig konsistens på brödet, ordentlig smak, och färg, av saffran och "krispig" mandelmassa istället för den tunna, smaklösa som det brukar kunna vara. Och inte alldeles för mycket grädde :D

Halvhiss på Annas pepparkakor med smak av vinteräpple. Goda, men smaken kom inte fram riktigt så de smakade mest pepparkaka med "twist".

annas.jpg

(bilden gör den ungefär rättvis. Kanske skulle kunnat vara lite större...lite)

Oj oj, måste snarast möjligt införskaffa denna julmustversion - men finns inte den romfatslagrade i utbudet längre? Jag gillade verkligen den, hade sparat en flaska från förra säsongen till för någon månad sedan, men då kunde jag inte stå emot längre.

Systemets lagersaldo säger att det ska finnas enstaka flaskor i några av NV Skånes butiker, men hela 116 st i Landskrona. Måste nog bli en bunkring därifrån, om det är så illa att de inte tas in igen. :( Men verkar lovande med calvadosvarianten i alla fall!

Oj oj, måste snarast möjligt införskaffa denna julmustversion - men finns inte den romfatslagrade i utbudet längre? Jag gillade verkligen den, hade sparat en flaska från förra säsongen till för någon månad sedan, men då kunde jag inte stå emot längre.

Systemets lagersaldo säger att det ska finnas enstaka flaskor i några av NV Skånes butiker, men hela 116 st i Landskrona. Måste nog bli en bunkring därifrån, om det är så illa att de inte tas in igen. :( Men verkar lovande med calvadosvarianten i alla fall!
Den har en fräsch eftersmak av äpplen. Nu måste jag testa den med Annas Pepparkakor med äppelsmak!

Jag har en flaska romfatslagrad kvar! Frågan är när jag ska dricka den? Även om dottern älskar must hon också så är det nog lite väl mkt smak för en fyraåring :p

Men jag måste ju dricka hela flaskan då! :p Och mellandagarna tillbringar ju jag på Teneriffa, tror inte jag ska ta med mig must dit :angel:

Ah, tänkte inte på det :p

Skinkmacka före eller efter resan då? :) kanske ta med till dina föräldrar och dela med dig till dem?

Jag pluggar igen min med en sådan där vakuumkork för jag orkar definitivt inte dricka en hel flaska rakt av.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 244
Senast: Halcyon
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 979
Senast: jemeni
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 378
Senast: skiesabove
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 389
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka