Hiss & Diss 2

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Trott
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 225 304
Status
Stängd för vidare inlägg.
Ah okej. Tänkte det va som typ kvarg och använt det till lättare lunch med lite frukt. :p
Fast det ser man ju redan när man öppnar förpackningen att det inte är som kvarg, och allra senast när man ätit en sked. Förutsatt att man vet vad kvarg är då förstås ;)

Sen låter det som en väldigt lätt lunch oavsett om det är proteinpudding eller kvarg. Vad är det i en förpackning, 150 g?

Fast det ser man ju redan när man öppnar förpackningen att det inte är som kvarg, och allra senast när man ätit en sked. Förutsatt att man vet vad kvarg är då förstås ;)

Sen låter det som en väldigt lätt lunch oavsett om det är proteinpudding eller kvarg. Vad är det i en förpackning, 150 g?
Tack för den illa dolda dumförklaringen... :cautious:

Ja, jag vet vad kvarg är och äter ofta det som lunch på jobbet med en frukt eller fruktsallad då jag inte är sugen på mat. Äter det senare och ser inte vad problemet är.
Tänkte prova nått nytt som flera rekommenderat om man tröttnat på kvarg.

Tack för den illa dolda dumförklaringen... :cautious:

Ja, jag vet vad kvarg är och äter ofta det som lunch på jobbet med en frukt eller fruktsallad då jag inte är sugen på mat. Äter det senare och ser inte vad problemet är.
Tänkte prova nått nytt som flera rekommenderat om man tröttnat på kvarg.
Jag menade bara att proteinpudding är så oerhört olikt kvarg i konsistens och utseende så har man öppnat en burk av vardera produktslager borde man se att det är rätt olika produkter. Jag har inte sagt att det är något problem, men jag tycker personligen att det är väldigt lite mat för en lunch. Både i volym, i kalorimängd och i näringsinnehåll.

B7B122CB221447E3A07338FFCC5CB0D3.jpg
Dessa gröningar får en fet diss smakar, jag vet inte vad som aldrig sett en skymt av skogen.
Flaskans utformning får dock hiss, bra att hålla i.

Skånemejeriets Kvarg med päronsmak - Diss! Mycket syrlig smak på ett obehagligt sätt, känns nästan sur som om man ätit citron enligt mig.

Ah okej. Tänkte det va som typ kvarg och använt det till lättare lunch med lite frukt. :p

Jag tänker att tanken med dem är mer "mellanmål" eller "efterrätt" (det är så jag har sett dem marknadsföras i alla fall). Och ja, de är ju väldigt söta så just till fika eller enkel dessert passar de ju alldeles förträffligt, tycker jag. Även om jag lätt hade kunnat smälla en eller två chokladpuddingar till lunch också. ;)

Jag måste HISSA Matsmart. Så fenomenalt! (Att jag nu har kilovis med kakor, choklad och chips är ju bara sparsamt inför framtiden :D )
Det måste jag få tacka för! Har inte kollat matsmart på ett tag men nu när jag såg ditt inlägg gjorde jag det - så nu har jag klickat hem bland annat 55 skitbilliga müslibarer :angel: 5 för 20 kr, jag betalar annars 10 kr/st så min plånbok är superglad! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 244
Senast: Halcyon
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 982
Senast: jemeni
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 378
Senast: skiesabove
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 402
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka