Hiss & Diss 2

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Trott
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 225 295
Status
Stängd för vidare inlägg.
Råkade köpa dessa för ett tag sen (tror vi tog fel eller nåt) och de är typ det effing godaste som fan existerar!! Vi äter som galna här, kan inte sluta!

Så hiss hiss hiss!

11471big.jpg

DISS till Coops mandelmassa. Sockret har inte löst sig så det krasar när man äter den + att det är för lite bittermandel.

HISS till Icas mandelmassa. Smakar som mandelmassa ska smaka och har helt rätt konsistens.

Testade max nya vegetariska burgare idag, fick bli en Crispy mexican (skippade osten i den)

SKITGOD!!!! Kändes väldigt fräscht med gurka i också, gott med starkare dressing med :)

Burgers-Crispy-Mexican.jpg
Jag provade den igår, och får Hiss av mig med, med ett litet minus - tyckte bönburgaren "fastnade" lite i gommen, hur jag nu ska förklara det :p Men den var skitgod annars, och gurkan var ett stort plus, kändes fräscht :)

Jag provade den igår, och får Hiss av mig med, med ett litet minus - tyckte bönburgaren "fastnade" lite i gommen, hur jag nu ska förklara det :p Men den var skitgod annars, och gurkan var ett stort plus, kändes fräscht :)

Jo, det gjorde den för mig med :D brukar göra egna bönburgare och dom fastnar också, haha.

FETDISS Till Centralbageriets semlor
Eller semlor över lag där de ersatt mandelmassa med typ solroskärnor och smakämnen!!!
:banghead::eek::wtf::meh::arghh::nailbiting:

Perfekt om man inte TÅL mandelmassa, men då ska det fanimej framgå tydligt "mandelmassan ersatt!"...

@Mia_R Nä det har inte jag heller sett tidigare. Mitt svar var mest en spinoff på att semlorna tyvärr inte innehåller det jag tycker de borde innehålla.

FETDISS Till Centralbageriets semlor
Eller semlor över lag där de ersatt mandelmassa med typ solroskärnor och smakämnen!!!
:banghead::eek::wtf::meh::arghh::nailbiting:

Perfekt om man inte TÅL mandelmassa, men då ska det fanimej framgå tydligt "mandelmassan ersatt!"...

@GotAsecret tycker fler och fler ersätter mandelmassan med aprikoskärnor:down: Är väl för att det är billigare:crazy:

Nu är jag petig ;), men det är inte alls perfekt för alla allergiker. Mamma är nötallergiker, och hon kan inte äta solrosfrön, aprikoskärnor eller andra frön som normalt ersätter mandlar...

Oavsett - Ja, det ska klart framgå vad de innehåller, dels för smakens skull, men även då för allergikerna.

På jobbet kör vi två varianter, en med vanlig semelfyllning och en med vaniljkräm.

Jag skulle vilja hissa IKEAs grova senap, om ingen redan gjort det.

senap-grov-whole-grain-mustard__0090077_PE223518_S4.JPG

Van-sin-nigt god! Och då är jag egentligen inget fan av grov senap alls utan gillar mest dijon till allt, men denna var kanonbra.

Tack Netto, för att det alltid finns en massa märkliga grejer att köpa och testa :D

500_500_productGfx_9ee64d296c0d5127d1a38c64a6f65125.jpg

Alltså, jag vet inte. Jag hade väntat mig mjukt bröd fyllt med nutella och hasselnöt, men det är typ en väldigt väldigt torr skorpa som smakar noll och inget. Insidan är inget att klaga på, men med "skorpan" blir det lite trist. Sammantaget blir det nog en vag DISS ändå, och istället smider jag planer på egna nutellafyllda bullar... :d

Nu är jag petig ;), men det är inte alls perfekt för alla allergiker. Mamma är nötallergiker, och hon kan inte äta solrosfrön, aprikoskärnor eller andra frön som normalt ersätter mandlar...

Oavsett - Ja, det ska klart framgå vad de innehåller, dels för smakens skull, men även då för allergikerna.

På jobbet kör vi två varianter, en med vanlig semelfyllning och en med vaniljkräm.
Åh, så långt tänkte jag ju inte riktigt :o
Diss för alla "wannabe-semlor". Rakt av.

Upptäckte igår att Lindahls har två nya smaker på kvarg. Underligt nog fanns de inte med på hemsidan men jag har dem i kylen. Dock inte hunnit smaka, men återkommer med recension på
Llll.jpg

Upptäckte igår att Lindahls har två nya smaker på kvarg. Underligt nog fanns de inte med på hemsidan men jag har dem i kylen. Dock inte hunnit smaka, men återkommer med recension på
Llll.jpg
Köper folk såna där och äter alltså? Med tanke på vilka sjuuuuuka mängder kvarg med konstiga smaker jag hittar på dumpstringsrundorna så trodde jag de mest fanns för skojs skull.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 244
Senast: Halcyon
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 982
Senast: jemeni
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 378
Senast: skiesabove
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 396
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka