Historien om Sverige

Cecilia var nog inte tråkig i alla fall :D
Vadstena bullret och sjöröveri Sveriges första partyprinsessa :up:

Sant, men vissa var väl lite värre än andra.

Ovan nämnda Cecilia är en av mina favoriter, särskilt när hon födde en dotter flera år efter att hon blivit änka!
Min favvo har alltid varit Karl IX, älskar frillan med de korslagda flätorna över skulten! :up:
 
Hoppar in jag också och instämmer inte alls i kritiken :D Jag gillar historia men har sällan kunnat nörda ner mig och just svenska kungar och sånt har alltid varit ganska... Ptja... Let's just say att jag totalt avskydde historia i grundskolan ;)

Jag tittar gärna på djupdykande historiaprogram men jag skulle aldrig slå på en dokumentär om Karl IX liksom. Det här är en alldeles lagom nivå för någon som jag, sen kan jag djupdyka själv efteråt om jag känner för det, vilket jag gjort några gånger :)
 
Som Göing satt jag hela programmet och väntade på de utlovade snapphanarna.

Nåja, de dök upp i eftersnacket i alla fall.

Angående häxprocesserna missade de att nämna att tortyr var standard under förhören... Sen var det ju inte bara barn som pekade ut häxor, men det passade kanske inte in i det korta avsnittet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 281
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 264
Senast: MML
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 467
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp