Hitta gammal travare

Deluxe_person123

Trådstartare
Finns det någon sida som man kan läsa och kolla på bilder på gamla nordistravare? Han heter Troll tord och är ca 23 år och skulle vara så kul att se bilder från när han var på banan! Tack på förhand :heart :heart :heart
 
Kolla med Fotomike eller ALN bilder, de kan ha bilder om hästen startat. Annars för annan information är de Travsport.se gäller där kan du söka upp hästen (:
 
Finns det någon sida som man kan läsa och kolla på bilder på gamla nordistravare? Han heter Troll tord och är ca 23 år och skulle vara så kul att se bilder från när han var på banan! Tack på förhand :heart :heart :heart

Att hitta bilder på nordistravare är nog helt omöjligt eftersom det inte är någon ras som får tävla i trav (nordsvenskar får inte tävla trav). Kallblodstravare kan man hitta info om. Sök på Google på namnet och för bilder så kanske det går att ta kontakt med travbanor där hästen vunnit för vinnarbilder.
 
Att hitta bilder på nordistravare är nog helt omöjligt eftersom det inte är någon ras som får tävla i trav (nordsvenskar får inte tävla trav). Kallblodstravare kan man hitta info om. Sök på Google på namnet och för bilder så kanske det går att ta kontakt med travbanor där hästen vunnit för vinnarbilder.
Menade kallblod såklart haha hade lite bråttom att skriva
 
Ta kontakt med uppfödaren vetja. :) Han hade ju hästen hela karriären. Säkert inte omöjligt att han har någon bild. Kanske tycker det är roligt att få höra ifrån sin gamla häst också.
 
Ta kontakt med uppfödaren vetja. :) Han hade ju hästen hela karriären. Säkert inte omöjligt att han har någon bild. Kanske tycker det är roligt att få höra ifrån sin gamla häst också.
Tyvärr så vet vi inget om hans tidigare liv dvs vart han har bott osv men jag såg på nån sida att hans pappa är även pappa till järvsöfaks så det var lite kul att se :)
 
Tyvärr så vet vi inget om hans tidigare liv dvs vart han har bott osv men jag såg på nån sida att hans pappa är även pappa till järvsöfaks så det var lite kul att se :)
Personen du köpte hästen av fösta gången har varit ägare till hästen sedan föl och genom hela tävlingslivet, gissar på att uppfödaren är en släkting till första ägaren då dom har samma efternamn.

Jag försätter att ägarbyttet har gått rätt till.
 
Tyvärr så vet vi inget om hans tidigare liv dvs vart han har bott osv men jag såg på nån sida att hans pappa är även pappa till järvsöfaks så det var lite kul att se :)
I nullo-modos länk hittar du allt om din hästs historia på papperet. Alla registrerade travhästar går att söka upp där. Telefonnummer till gamla tränare, ägare och så får man såklart leta på själv dock, men det är oftast inte så svårt.
 
Ååå vad kul det här är! Har fått sammanlagt 6 bilder från när han tävlade (och var smal ;))lite stam och födelsedatum! (Den kommer han bli glad över) Tack så mycket för länkar och grejs allihopa!
 
@nullo-modo Tack för den länken! För ungefär 100 år sedan, när jag var fjortis, så fanns det en travare på min ridskola som jag skötte om och hade mycket roligt med. Visste nästan ingenting om honom då, mer än namnet. Kikade nu, och visst fanns han där med stam, födelsedag mm. Jätteroligt! ❤️
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 601
Senast: hhere
·
Övr. Barn Jag skulle behöva lite tips på julklapp. Det är till min systers son som är 8 år. Han säger att han vill ha "en sån låda med experiment...
Svar
5
· Visningar
619
Senast: Tilly_85
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 719
Senast: Anna-Bella
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
604

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp