Hitta sadel! Sadelhjälp!

Vulkan

Trådstartare
Hej! ;)
Har problem med sadeln till min ridtravare :(
Han är bred över bogen och har rak rygg.
Vi köpte en Thorowgood och testade på han, men de den blev för trång och bytte man koppjärn blev den för stor (testade vid, x-vid och xx-vid) Däremot en islandssadel som man kan få plats med 3-4 fingrar i passar jättebra på honom.

Skulle vilja ha lite tips på (hopp)sadlar som skulle kunna passa ?!!?!? :bump:

OBS!
Wintec, Thorowgood..sadlar med utbyrtbara koppjärn, är redan uteslutna..

Sv: Hitta sadel! Sadelhjälp!

Vilken prisklass har du tänkt dig?

Knights Sir Walter är till för raka ryggar och en vid bom på den kanske skulle kunna fungera? Min häst har också relativt rak rygg och på henne har Knights sadel varit bra, förutom att bommen var för vid för henne. Även Hdr har modeller för raka ryggar.

Liknande trådar

Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
3 079
Utrustning Hej, har haft mycket sadel bekymmer med mitt fullblod. Sadelprovare häromkring har jag redan tagit ut men antingen tycker dom att det är...
Svar
17
· Visningar
4 034
Senast: Oknytt
·
Utrustning Hej! Jag har fått hem min första häst (engelskt fullblod) och har funderingar kring sadel. Jag kan lite om att passa ut sadlar men har...
Svar
7
· Visningar
1 478
Senast: Ace
·
Ridning Jag har en islandhäst som är 16 år. Har en Hrimnir Master sadel 17" idag som ligger jättebra på min häst men är tveksam om den passar...
Svar
4
· Visningar
1 296
Senast: Tossa90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka