Hitta tävlingsresultat tyskfödd häst.

Jag uppfattade det så eftersom du nämnde tdb och att du grävde lite till men inte hittade ngt. Ts skriver det finns inget på tdb, om hon menar gp resultat eller resultat överhuvudtaget är oklart. Det står ingenstans att det skulle vara utländska resultat som eftersöktes men oavsett så är den tävlad regelbundet i Sverige i låga klasser så det är osannolikt att den då skulle ha gått gp samtidigt utomlands. Varför skulle det vara logiskt att ts står som ägare på tdb?
Det ändrar inte sig automatiskt när man byter ägare om det var de du syftade på.
Nä jag grävde mer i den tyska databasen via uppfödaren som använt stoet (mamman) innan, lite via Drosselklangs avkommor på en annan sida men där vet jag saker fattas ibland.

Jo jag trodde nog att TDB uppdaterades. Nämnde det pga att TS nämnde det och sa att hon inte hittat något där. Brydde mig inte om att luska på den svenska sidan, det var smart av dig att utesluta via det men jag tänkte att TS kunde lägga pusslet själv iom att hon satt på fler bitar och tex eventuellt hade sett andra filmer än de vi sett ☺️
 
Nä jag grävde mer i den tyska databasen via uppfödaren som använt stoet (mamman) innan, lite via Drosselklangs avkommor på en annan sida men där vet jag saker fattas ibland.

Jo jag trodde nog att TDB uppdaterades. Nämnde det pga att TS nämnde det och sa att hon inte hittat något där. Brydde mig inte om att luska på den svenska sidan, det var smart av dig att utesluta via det men jag tänkte att TS kunde lägga pusslet själv iom att hon satt på fler bitar och tex eventuellt hade sett andra filmer än de vi sett ☺️
Ok, tdb får man själv uppdatera och lägga in på. Swb/blup skickar man in ägarbyte och det kostar att ändra så många ändrar bara i tdb för det är det som syns sen i tex equipe när hästen tävlar.
 
Du får tro och tycka vad du vill, låter galet att avkomman redan löshoppar och tränas.
Mycket som låter konstigt och inte stämmer i din historia. Det finns fler än du som nuvarande ägare som känner till hästen. Du kommer inte hitta några gp resultat från när hon innan hon var 5 för dom finns helt enkelt inte.
Den löshoppas och tränas inte mycket. Men han tycker det är extremt kul att hoppa, har en stock trillat i hagen hoppar han gärna över den. Släpper honom lös på banan emellanåt. Där kan ibland hinder stå uppe eller att man bygger upp tex sockerbitar. Då väljer han själv att hoppa dessa. Han hoppar inte 150 om du nu tror det. Handlar om Max sockerbits höjd eller något högre. Eller om han hittar något i hagen att hoppa över.
Alla tidigare ägare jag pratat med säger samma sak som jag säger. Men om du nu är en utav de som känner till hästen sedan innan kan du ju gärna berätta vilken information du sitter på som jag inte sitter på.
 
F.ö. håller jag med dig @Freazer om att det hela inte går ihop. Jag förutsatte först att den här Drossana inte hade några avkommor än eftersom man inte kände till hennes meriter, men det såg jag ju stämde inte. Det känns märkligt för mig att börja göra efterforskningar på ett sto efter första fölet är taget. Men det är ju bättre sent än aldrig, å andra sidan.
 
F.ö. håller jag med dig @Freazer om att det hela inte går ihop. Jag förutsatte först att den här Drossana inte hade några avkommor än eftersom man inte kände till hennes meriter, men det såg jag ju stämde inte. Det känns märkligt för mig att börja göra efterforskningar på ett sto efter första fölet är taget. Men det är ju bättre sent än aldrig, å andra sidan.
Anledningen till att jag börjat göra efterforskningar nu angående hennes resultat är eftersom hon betäckas med sitt andra och man fick rabatt först på detta stuteriet. Eftersom försäkringskassan sa att de hittade hennes tidigare tävlingsresultat i utlandet ( Drossana sto född 2003.) så är det först nu jag vill ha tillgång till hennes resultat. Har ju sett videos och bilder på MIN Drossana (rätt brännmärke och allt) när hon tävlat/tränat upp till 150 utomlands. Tidigare ägare fick dessa utav uppfödaren i Tyskland. Har försökt nå honom men utan framgång och därför frågade jag här om någon kunde få fram dessa resultat.
Avkomman hon har idag visar stor potential och vilka att hoppa. Vet att det finns en som heter Hella/Hela Drossana i Tyskland som är extremt lik min skillnaden är egentligen att denna hästen är mörkare och har ett annorlunda brännmärke samt tecken på benen, min har enbart vita kotor i bak och denna har en kota och en strumpa om jag inte missminner mig helt nu.
 
Senast ändrad:
Fast vem skulle ha tävlat din häst menar du och vart skulle dessa klippen finnas som du påstår?
Drossana som tävlat 150 i USA är e.Drossan, f.-97 och alltså inte din häst.
 
Okej, förstår! Men tyvärr verkar det ju som att meriterna du fått berättat för dig inte riktigt går ihop, som @Freazer säger? :) Hästen är född 2003. De första resultaten jag hittar i TDB (som för övrigt har ett urkasst UX/UI) är från 2008. Då tävlar hon 1,10-1,25, svenska resultat 2008-2009 på de höjderna. Innan dess kan hon alltså inte tävlat Grand Prix, det förstår sig självt. Sen finns det vad jag kan se en lucka i resultaten under 2011-13. Men sen kommer hon tillbaka och hoppar metern, om jag förstår de svenska kategorierna rätt.

Menar du att det är under dessa år hon varit utomlands, bott i Belgien och USA, och hoppat 150+? Det kanske är så, men problemet är att de enda resultaten jag hittar utomlands ifrån är för den andra Drossana :/
 
TS jag menar inte att dryga mig, hoppas det framgår. Jag bara tror inte att du fått riktigt rätt information om din häst. Kanske är det inte ens så att någon medvetet försökt luras, utan att någon googlat lite slarvigt eller det blivit något av en viskelek om hon nu haft så många ägare.
 
Fast vem skulle ha tävlat din häst menar du och vart skulle dessa klippen finnas som du påstår?
Drossana som tävlat 150 i USA är e.Drossan, f.-97 och alltså inte din häst.
Absolut finns en Drossana född 97 som tävlat i usa. Dock ser jag på vaccinationerna i min hästs pass att hon vaccinerats i bla usa 2007 och Sverige 2008. Att en häst blir utbränd och inte går att tävla med går snabbt när det väl börjat och händer emellanåt, känner till fler hästar som tävlat 130 tex och sen typ 1 månad senare kunde den inte ens hoppa 80cm pga utbrändhet.
 
Okej, förstår! Men tyvärr verkar det ju som att meriterna du fått berättat för dig inte riktigt går ihop, som @Freazer säger? :) Hästen är född 2003. De första resultaten jag hittar i TDB (som för övrigt har ett urkasst UX/UI) är från 2008. Då tävlar hon 1,10-1,25, svenska resultat 2008-2009 på de höjderna. Innan dess kan hon alltså inte tävlat Grand Prix, det förstår sig självt. Sen finns det vad jag kan se en lucka i resultaten under 2011-13. Men sen kommer hon tillbaka och hoppar metern, om jag förstår de svenska kategorierna rätt.

Menar du att det är under dessa år hon varit utomlands, bott i Belgien och USA, och hoppat 150+? Det kanske är så, men problemet är att de enda resultaten jag hittar utomlands ifrån är för den andra Drossana :/
Hästen föddes i Tyskland och innan hon kom till Sverige har hon vaccinerats, behandlats för olika skador/sjukdomar och därav bott i Tyskland, Belgien, USA, Italien med flera länder. Så att hon flyttat runt mycket är inget snack om saken. Som jag skrev tidigare tränades hon utan problem banor på 150+ som yngre i Sverige och bla Tyskland, men ville absolut inte tävlas pga att hon blivit fel hanterad och har dåliga erfarenheter.
Känner man till hästens story och skadehistorik sedan hon kom till Sverige gör att man förstår att hon inte längre går att tävla på. Hade jag varit henne hade jag inte heller velat bli tävlad på och visat det tydligt. Känner till flera fall där ryttare i utlandet tävlat sina hästar högt i låg ålder. Bilderna och videosarba jag sett är videos som inte finns publicerade på internet utan är från tidigare ägare i Sverige och utomlands. Kanske just den delen att hon tävlats i gp inte stämmer men sett videos där hon tävlats upp till 140 utomlands som 5 åring, sen har jag fått videos som är från gp som är svåra att avgöra om det är min eller den andra Drossana.
 
Absolut finns en Drossana född 97 som tävlat i usa. Dock ser jag på vaccinationerna i min hästs pass att hon vaccinerats i bla usa 2007 och Sverige 2008. Att en häst blir utbränd och inte går att tävla med går snabbt när det väl börjat och händer emellanåt, känner till fler hästar som tävlat 130 tex och sen typ 1 månad senare kunde den inte ens hoppa 80cm pga utbrändhet.
Men snälla, jag börjar tro att du trollar.
Hon kan säkert ha varit såld till USA som bebis men du skrev att hon tävlat gp innan Ulrika började tävla henne vilket var när hon var 5 år 2008 och inte 6 år som du först skrev. 2007 var hon 4 år så det är ännu mindre troligt.
 
Hästen föddes i Tyskland och innan hon kom till Sverige har hon vaccinerats, behandlats för olika skador/sjukdomar och därav bott i Tyskland, Belgien, USA, Italien med flera länder. Så att hon flyttat runt mycket är inget snack om saken. Som jag skrev tidigare tränades hon utan problem banor på 150+ som yngre i Sverige och bla Tyskland, men ville absolut inte tävlas pga att hon blivit fel hanterad och har dåliga erfarenheter.
Känner man till hästens story och skadehistorik sedan hon kom till Sverige gör att man förstår att hon inte längre går att tävla på. Hade jag varit henne hade jag inte heller velat bli tävlad på och visat det tydligt. Känner till flera fall där ryttare i utlandet tävlat sina hästar högt i låg ålder. Bilderna och videosarba jag sett är videos som inte finns publicerade på internet utan är från tidigare ägare i Sverige och utomlands. Kanske just den delen att hon tävlats i gp inte stämmer men sett videos där hon tävlats upp till 140 utomlands som 5 åring, sen har jag fått videos som är från gp som är svåra att avgöra om det är min eller den andra Drossana.
140 som 5 åring? I vilket land då?🤔
 
Men snälla, jag börjar tro att du trollar.
Hon kan säkert ha varit såld till USA som bebis men du skrev att hon tävlat gp innan Ulrika började tävla henne vilket var när hon var 5 år 2008 och inte 6 år som du först skrev. 2007 var hon 4 år så det är ännu mindre troligt.
Lägg av nu. Ulrika sa till mig att hon va tävlad gp innan hon kom till henne. 2008 va hon vac i usa, dec 2009 i Sverige. Ska ha tävlats i mitten/slutet av 2009 i usa enl Ulrika. Förlåt ser nu att jag sker 2008 och inte 2009 det va fel av mig. Tror du mig inte behöver du inte göra det men jag och de som känner hästen vet vad som är sant.
 
Senast ändrad:
140 som 5 åring? I vilket land då?🤔
När hon va 5 bodde hon i Belgien och det är därifrån jag fått dessa videos. Sen vet jag att hon bodde i usa som 5 åring. Vet dock ej om det va 140 då. Enl tidigare ägare tävlade hon 150+ som 6åring i usa, tror det va Washington hon bodde i då men är inte 100% säker på vilken delstat.
 
Lägg av nu. Ulrika sa till mig att hon va tävlad gp innan hon kom till henne. 2007 va hon vac i usa, dec 2008 i Sverige. Ska ha tävlats i mitten/slutet av 2008 i usa enl Ulrika.
Nej du får faktiskt lägga av att fara med osanning och komma ihåg vad du har skrivit.
Upprepar min fråga vem som skulle ha tävlat hästen som du menar har flugits mellan Sverige och USA under 2008-2009 och i usa tävlat 150 som 5-6 åring medan den knappt kravlade sig runt i lätta klasser här.
 
När hon va 5 bodde hon i Belgien och det är därifrån jag fått dessa videos. Sen vet jag att hon bodde i usa som 5 åring. Vet dock ej om det va 140 då. Enl tidigare ägare tävlade hon 150+ som 6åring i usa, tror det va Washington hon bodde i då men är inte 100% säker på vilken delstat.
Nej det stämmer inte. En 5 åring hoppar inte 140 klasser i Belgien så du måste ha blandad ihop hästen med någon annan.
 
Nej du får faktiskt lägga av att fara med osanning och komma ihåg vad du har skrivit.
Upprepar min fråga vem som skulle ha tävlat hästen som du menar har flugits mellan Sverige och USA under 2008-2009 och i usa tävlat 150 som 5-6 åring medan den knappt kravlade sig runt i lätta klasser här.
Jag vet inte vad ryttaren som tävlade henne i usa heter. Skrivfel gör vi alla 🤦‍♀. Som jag skrev tidigare vet jag och de som känner hästen vad som är sant och inte, inte någon som tror sig vara störst bäst och vackrast på internet.
 

Liknande trådar

Avel Hejsan! Jag har letat och googlat överallt för att hitta info om min tyska häst. Men jag får inte fram något. Tänkte om det finns någon...
Svar
8
· Visningar
2 294
Senast: KickiH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp