Hitta tävlingsresultat tyskfödd häst.

Nu visar det här kanske bara min okunskap, men kan ett försäkringsbolag tjäna något på en häst som är mer meriterad? Högre avgifter? Jag menar, finns det en anledning till att man kanske googlar lite slarvigare och hellre accepterar att hästen nog gått någon Grand Prix?
 
Nu visar det här kanske bara min okunskap, men kan ett försäkringsbolag tjäna något på en häst som är mer meriterad? Högre avgifter? Jag menar, finns det en anledning till att man kanske googlar lite slarvigare och hellre accepterar att hästen nog gått någon Grand Prix?
Nej meriter spelar ingen roll alls för premien. Jag gissar att det var något som handläggaren stötte på i en googling men som egentligen inte är relevant för försäkringen.
 
Nej meriter spelar ingen roll alls för premien. Jag gissar att det var något som handläggaren stötte på i en googling men som egentligen inte är relevant för försäkringen.
Klantig handläggare som gissar?! Man blir provocerad, men jag är inte överraskad.

Jag hade att göra med en som inte var professionell, och jag ringde faktiskt huvudkontoret och framförde synpunkter. Hon var slarvig och okunnig, osammanhängande och gav mig fel uppgifter.

Så den sorten finns också.
 
Nu visar det här kanske bara min okunskap, men kan ett försäkringsbolag tjäna något på en häst som är mer meriterad? Högre avgifter? Jag menar, finns det en anledning till att man kanske googlar lite slarvigare och hellre accepterar att hästen nog gått någon Grand Prix?
Nej, de har ingenting med saken att göra.
Någon har gissat lite och därmed lurat ts, verkar det som.
 
Klantig handläggare som gissar?! Man blir provocerad, men jag är inte överraskad.

Jag hade att göra med en som inte var professionell, och jag ringde faktiskt huvudkontoret och framförde synpunkter. Hon var slarvig och okunnig, osammanhängande och gav mig fel uppgifter.

Så den sorten finns också.
I ts fall känns ju hela historien märklig och rörig så vem vet vad handläggaren egentligen sagt och i vilket sammanhang.
 
I ts fall känns ju hela historien märklig och rörig så vem vet vad handläggaren egentligen sagt och i vilket sammanhang.
Japp, det finns många felkällor. Inte minst myter och gissningar av kreti och pleti.

Om en ryttare säger si eller så om hästen, hur vet man att det stämmer?

Folk säger så mycket.
 
Klantig handläggare som gissar?! Man blir provocerad, men jag är inte överraskad.

Jag hade att göra med en som inte var professionell, och jag ringde faktiskt huvudkontoret och framförde synpunkter. Hon var slarvig och okunnig, osammanhängande och gav mig fel uppgifter.

Så den sorten finns också.
Ingen har väl sagt att handläggaren har gissat?
 
Hm, allt som allt verkar det mest troligt med en handläggare som gjort en snabb googling på hästens namn, fast inte är så TS beskrivit kommunikationen, utan som en noggrann koll där hästens födelsedatum och livsnummer stämde överens.

Men om vi antar att handläggaren googlade lite snabbt och inte kollade om det var rätt Drossana blir ju faktiskt handläggarens svar till TS mycket mer begripliga, och inte del av något konstig undanhållande av information 😅
 
Hm, allt som allt verkar det mest troligt med en handläggare som gjort en snabb googling på hästens namn, fast inte är så TS beskrivit kommunikationen, utan som en noggrann koll där hästens födelsedatum och livsnummer stämde överens.

Men om vi antar att handläggaren googlade lite snabbt och inte kollade om det var rätt Drossana blir ju faktiskt handläggarens svar till TS mycket mer begripliga, och inte del av något konstig undanhållande av information 😅
Jag tror också att de där tävlingsresultaten sågs ”i förbifarten” och kanske nämndes, men de har troligen aldrig varit del av försäkringsbolagets underlag.
 
För att återgå till frågan, hur hittar man tävlingsresultat i andra länder? Belgien tex?

Min häst skulle ha tävlat upp till 1.20 i Belgien, men jag hittar inga resultat på deras motsvarighet till tdb (fick den länken en gång men hittar inte tillbaka dit). Efter mycket googlande och detektivarbete har jag till slut hittat startlistor från typ tre tävlingar, namn på en ryttare och ev ett resultat från en tävling (i form av excel-lista, ej officiella dokument), men det verkar vara betydligt lägre nivåer och mera på klubbnivå. Tyvärr svarar inte denna ryttare på frågor på messenger.
 
För att återgå till frågan, hur hittar man tävlingsresultat i andra länder? Belgien tex?

Min häst skulle ha tävlat upp till 1.20 i Belgien, men jag hittar inga resultat på deras motsvarighet till tdb (fick den länken en gång men hittar inte tillbaka dit). Efter mycket googlande och detektivarbete har jag till slut hittat startlistor från typ tre tävlingar, namn på en ryttare och ev ett resultat från en tävling (i form av excel-lista, ej officiella dokument), men det verkar vara betydligt lägre nivåer och mera på klubbnivå. Tyvärr svarar inte denna ryttare på frågor på messenger.
Försäljare kan dra till med mycket. Jag har bett att få uppgifterna verifierade och länk till var det är registrerat.

Mer än en gång har jag då fått svävande svar.

Nu kan jag Irland bäst, utifrån att våra hästar kommit därifrån. Vad gäller Belgien så bör de ha en officiell ridsportssida, och så får du leta därifrån tänker jag?
 
Att hästen bott i Tyskland,Belgien, usa, Italien med flera länder syns tydligt i hennes pass eftersom hon vaccinerats i dessa länder. En del tävlingsresultat har jag fått bevisat svart på vitt nu, men just klassen 150 (gp) har jag ännu inte fått bekräftat. Vet forfarande inte vilken sida dessa resultat hittades på. Men fått bild på tävlingsresultat (resultat upp till 135) resultatet som är 140 har jag sedan tidigare haft tillgång till.

Vet att min häst varit svår att hitta på en hel del sidor (även swb hade svårt att hitta henne i hannovarareföreningen då en hel del verkar ha undangömts när hon flyttat runt halva världen)
Nu har jag fått all info jag va ute efter utom 150 resultatet. Men bilderna jag fått räcker för stuteriet att ge rabatten jag vill ha. Så nu kommer jag inte svara och tjafsa med vissa något mer, vissa (de flesta) har varit väldigt trevliga och tillmötesgående.
Tack för de som försökt hitta info om henne iallafall.
 
Att hästen bott i Tyskland,Belgien, usa, Italien med flera länder syns tydligt i hennes pass eftersom hon vaccinerats i dessa länder. En del tävlingsresultat har jag fått bevisat svart på vitt nu, men just klassen 150 (gp) har jag ännu inte fått bekräftat. Vet forfarande inte vilken sida dessa resultat hittades på. Men fått bild på tävlingsresultat (resultat upp till 135) resultatet som är 140 har jag sedan tidigare haft tillgång till.

Vet att min häst varit svår att hitta på en hel del sidor (även swb hade svårt att hitta henne i hannovarareföreningen då en hel del verkar ha undangömts när hon flyttat runt halva världen)
Nu har jag fått all info jag va ute efter utom 150 resultatet. Men bilderna jag fått räcker för stuteriet att ge rabatten jag vill ha. Så nu kommer jag inte svara och tjafsa med vissa något mer, vissa (de flesta) har varit väldigt trevliga och tillmötesgående.
Tack för de som försökt hitta info om henne iallafall.
Okej, vad bra att det löste sig med stuteriet.

Är fortfarande nyfiken på när resultaten på 135 och 140 är ifrån? :)

Om hästen verkligen bott i mer än fem olika länder och flyttat över atlanten två gånger innan hon fyllde 6 förstår jag att hon blev stressad.
 
Att hästen bott i Tyskland,Belgien, usa, Italien med flera länder syns tydligt i hennes pass eftersom hon vaccinerats i dessa länder. En del tävlingsresultat har jag fått bevisat svart på vitt nu, men just klassen 150 (gp) har jag ännu inte fått bekräftat. Vet forfarande inte vilken sida dessa resultat hittades på. Men fått bild på tävlingsresultat (resultat upp till 135) resultatet som är 140 har jag sedan tidigare haft tillgång till.

Vet att min häst varit svår att hitta på en hel del sidor (även swb hade svårt att hitta henne i hannovarareföreningen då en hel del verkar ha undangömts när hon flyttat runt halva världen)
Nu har jag fått all info jag va ute efter utom 150 resultatet. Men bilderna jag fått räcker för stuteriet att ge rabatten jag vill ha. Så nu kommer jag inte svara och tjafsa med vissa något mer, vissa (de flesta) har varit väldigt trevliga och tillmötesgående.
Tack för de som försökt hitta info om henne iallafall.

Bra att du nu tydligen fått rätt info :confused:

Men ett FEIpass har hästen INTE iaf

drossana.png


Vår uppfödning f 98 som inte tävlat på evigheter hittar jag utan problem så det är inte att hästar försvinner från FEI utan har den en gång haft ett pass så finns hästen med i registret.. Inte ens när jag ändrade till bara "contains" så är dessa två det enda resultatet.
 
Okej, vad bra att det löste sig med stuteriet.

Är fortfarande nyfiken på när resultaten på 135 och 140 är ifrån? :)

Om hästen verkligen bott i mer än fem olika länder och flyttat över atlanten två gånger innan hon fyllde 6 förstår jag att hon blev stressad.
Enligt passet ska hon vaccinerats i alla dessa länder och hon ska ha haft 8 ägare/fodervärdar i Sverige innan jag köpte henne 2019. Under tiden hon varit i Sverige har hon varit med om otroligt mycket olyckor som kan påverkar hennes osäkerhet och därav har hon blivit lite svår i psyket, tro vad ni vill men hon har tex varit med om 1 trafikolycka, kolik där hon nästan strök med, brutit näsryggen i en olycka. Hon har även opererat in 2 skruvar i ena kotan eftersom hon skadade ena bakkotan väldigt illa, behandlats på SLU. Hon vart felbehandlad och över ansträngd i bakkotan vilket ledde till hälta på 3/4 ben som hon gick med i 1 eller 2 år innan jag gick henne (vad vet uppskattade när han undersökte henne) fick hem en häst som man inte fick någon kontakt med, hon va helt avtrubbad och gick inte att nå fram till, och halt på 3/4 ben.
Resultaten 130-135- 140 kommer från en tävling i Belgien under 2008. Enligt tidigare ägare (vet ej om det stämmer eller ej) hade ryttaren i Usa även stall i Belgien. Ser att hästen är vacc i usa under 2008 så kan vara mycket möjligt. Sen fanns det även en tävling från usa, californien på 135 där de blev uteslutna. Detta är enl infon jag fått den sista tävlingen hon gjorde innan hon flyttade till Sverige påriktigt. De sista 3-4 resultaten ska hon haft ganska dåliga resultat på, ute eller tex 20 fel (vägrade alltid i regel ut sig på vattenmattor) idag går hon inte ens över en vattenmatta utan man ser på hela henne att hon får panik om det ligger en inne på ridbanan som hon ska gå förbi. Hade en gång en som va på banan samtidigt som jag höll på att träna med vattenmatta och så hämtade den andra en longerpisk till sin häst och Drossana fick ännu mer panik och slet sig osv.
 
Återigen omöjligt att en 4-5 åring har tävlat 130-135 och 140 i den åldern. I USA är det samma nivåer som här i Sverige vad hästarna får tävla. En femåring får gå 120 året dom blir 5, först efter 1:e juli samma år får dom starta 125.
Om du nu har fått bevis som du påstår så lägg ut det samt vilken ryttare för det bör ju stå vem som tävlat hästen.
 

Liknande trådar

Avel Hejsan! Jag har letat och googlat överallt för att hitta info om min tyska häst. Men jag får inte fram något. Tänkte om det finns någon...
Svar
8
· Visningar
2 287
Senast: KickiH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp