Hitta tävlingsryttare

Jarayaan

Trådstartare
Hej
Har matchat min unghäst till Falsterbo 2020 men är gravid och kommer därför inte kunna tävla själv och försöker hitta ngn som kan tävla åt mig.
Funderar på ngn form av fodervärds alternativ till seriös satsande ryttare, men vart hittar man en sån?
Ngn som har erfarenhet av liknande arrangemang?
 
Har du inga egna kontakter, skulle jag nog testa olika grupper på Facebook, t.ex. Hästjobb.
 
Finns olika alternativ.
Egna kontakter, genom din tränare osv.

Jag har och kommer aldrig lägga ut en annons för det drar till sig oseriösa känner jag. Jag har ett par hästar utplacerade och då har jag helt enkelt ringt till den ryttaren jag varit intresserad av skulle rida min häst, presenterat mig och hästen och då frågat om det skulle vara av intresse att prova hästen vilket det har varit. Som tur är verkar jag bra på att matcha mina hästar med ”rätt” ryttare för de har tagit emot hästarna och passat väldigt bra ihop. Jag brukar inte direkt bry mig om det är en ”kändis” eller inte, bara jag tycker om hur ryttaren rider och sköter hästen. Har två yngre tjejer som är väldigt duktiga och en äldre väldigt känd man som rider mina. Om du vill hästen ska kvala till Falsterbo så hade jag bog valt en erfaren ryttare som ridit det förut och gjort det bra.
Tror också det är bättre att du betalar en ryttare för att ha din häst i träning om det ska vara lite seriöst och inte bara lyckas ta sig dit typ.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 051
Senast: Petronilla
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 114
Fritid Efter ett gaska jävligt år arbetsmässigt för både mig och sambon (tack och lov i olika perioder) känner vi både ett behov av att komma...
Svar
14
· Visningar
933
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 601
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp