Hitta tränset

Ace

Trådstartare
Behöver hjälp att hitta mitt drömträns enligt följande kriterier:

Svart

Rundsytt med alla spännen i nacken.

Vanlig engelsk nosgrimma utan snokremsfäste, gärna med vit fodring.

Inåtvända spännen vid bettet.

Pannband i läder utan glitter, klinkers kan jag stå ut med.

Gärna till max 3000 kr.

Finns detta? Jag har surfat som en tok och blir galen på allt glitter och alla snokremmar. I värsta fall får jag be sadelmakaren sy upp ett antar jag.
 
Sy själv! Tillhör det som faktiskt är rimligt att göra själv.
Har gjort två till mina hästar, men det ska bli nåt till vilken dag som hälst som de säger. Fördelen är att det går att minimera antal spännen iochmed att det måttanpassas istället.
 
Sy själv! Tillhör det som faktiskt är rimligt att göra själv.
Har gjort två till mina hästar, men det ska bli nåt till vilken dag som hälst som de säger. Fördelen är att det går att minimera antal spännen iochmed att det måttanpassas istället.
Ja visst är jag sugen, läderhantverk är jag inte främmande för. Men det är den där tiden som aldrig räcker till...
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Aven som aldrig blir osv - känner igen det. Men som hantverksintresserad så blir det lätt att riktigt nöjd blir man nog sällan om man inte gör själv, om ens då.Men då har man ingen annan att skylla på ivartfall.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter ett rundsytt träns till min häst men kan inte hitta något jag tycker är perfekt. Så nu ber jag om tips! Önskemål: Svart...
Svar
15
· Visningar
1 537
Utrustning Förra helgen råkade jag ha sönder mina tyglar och jag behöver nu hjälp med att hitta 'de perfekta'. Jag letar efter * svart * stl Full...
Svar
2
· Visningar
565
Islandshäst Jag hoppas jag lägger den här tråden rätt... Visste inte om jag skulle lägga den här eller under "Hästutrustning", men eftersom det...
Svar
8
· Visningar
2 337
Senast: Minett
·
Utrustning Jag har en ganska klar bild av ett träns jag vill ha, men jag kan inte hitta det... :meh: Det ska vara ett brunt pullarträns, gärna åt...
Svar
10
· Visningar
1 454

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp