Hittade min pärla igen!

L

Lindzay

Hejsan!
Hittade för två dagar sedan min gamla häst som varit spårlöst försvunnen dom närmsta 8-9 år. Jag blev ju så otroligt glad och överlycklig att jag äntligen hittat honom ( letade på nätetoch hittade namn nummer till ägaren villket jag inte gjort förrut)

Ringde då till ägaren som var super trevlig och berättade att hästen haft ett jättebra liv, och att dom varit väldigt måna om honom, han var deras ögonsten och dom skulle aldrig få en häst som honom igen. För tråkigt nog så gick han bort för 2 år sedan pga en skada han fått i hagen. Ägaren hade då lagt ut stora summor pengar innan dom tog bort honom pga att han inte blev bättre, och aldrig skulle kunna leva ett drägligt liv. Så jag sitter nu här och är både glad över att höra att han ej skickats runt, utan haft ett bra liv. Men samtidigt otroligt tråkigt att jag inte fick träffat honom i livet en gång till:cry: .

fortsättning /hittade min pärla

Min mamma och pappa skiljde sig när jag var yngre , och vi hade då inte råd att ha kvar vår andra häst, därför säljdes han till en kvinna för en löjlig summa pengar,som lovade guld och gröna skogar, och om han skulle säljas vidare så var det vi som skulle få köpa tillbaks honom.

Men det blev inte riktigt så, hon tröttnade redan efter ett halvår, och vi fick reda på att hon skulle sälja honom i paket pris med en annan häst, som hon inte fick sålt pga att han var en problem häst.
Min mamma ringde då till henne och sa att vi ville köpa tillbaks honom eftersom det var vad vi kommit överrens om. Hon snäste då av min mamma och sa att hon skulle minnsan inte lägga sig i vad hon gjorde med sinna hästar, och att hon redan sålt dom, och vägrade säga vart, pga den andra hästen som hon lyckas lura på dom.Han var en vanvårdad häst som var strykrädd och vi var otroligt fästa vid honom, och vart han hamnade eftresom vi inte vill att han skulle få samma öde tillmötes som han redan upplevt . Naiva som inte skrev ett kontrakt!! Så tänk er för innan ni säljer era ögonstenar:cry: känns skönt att veta att han hade det bra iaf. Någon som varit med om något liknande???

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 984
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 437
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite... 2
Svar
27
· Visningar
9 020
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 967
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka