Hjääälp med färg!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare TheDot
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 052
T

TheDot

Jag tänkte köpa ett regntäcke till pållen från börjes men vet inte vilken färg!
Ska jag ha blått eller brunt
7083.jpg

till denna häst? :)
MunsboroKrawitz043.jpg

Han skulle nog passa i båda, men vilket ska jag ta? :confused:

Sv: Hjääälp med färg!

Kul att jag inte är ensam, har stirrat på dom i katalogen idag!!!!
Men jag kom överens med mej själv om det bruna, dels för att vi har många blåa redan och då blir det svårt att hitta rätt täcke till rätt häst.
Men dom är fina båda två tyvärr!!!

Jag tror nästan också att det bruna blir snyggast. Har redan blåa, fast marin, och det kanske kan vara kul med lite andra färger. Men det ser ju mkt gladare ut med blått :p Tänk när dom står där ute i regnet med ett brunt täcke ser det ju 10 gånger så trist ut, blå blir man glad av haha!

Min bruna pålle ska få ett blått sen i höst :love:
Tror det bruna passar bra på en skimmel :idea:

Hej,

Någon som provat det? Hur är det i så fall? Misstänskamt billiga var de i alla fall och såg fina ut på bilden...

Men efter helgens Termo Master regnchock http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=592274 är jag skeptisk till billiga regntäcken i fall det gör som det jag provat. HUA!!!

Ingrid och Lukas skrev:
Hej,

Någon som provat det? Hur är det i så fall? Misstänskamt billiga var de i alla fall och såg fina ut på bilden...

Men efter helgens Termo Master regnchock http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=592274 är jag skeptisk till billiga regntäcken i fall det gör som det jag provat. HUA!!!
Vattnet bara forsar av :love:
Fast vi har bara hunnit använda det en gång hittills på nsv stoet, en sak som är super är halsknäppningen, det sluter jättefint runt halsen och bogarna är inne i täcket, dom sticker inte ut som det gjorde på deras gamla modell utan bogveck :D

Förlåt att jag smyger mig in i tråden på ett litet fult sätt, men jag är också sugen på B**jes regntäcke. Tycker definitivt att det bruna är finare, men att det blåa ser roligare ut... Men leran kanske inte syns lika väl på det bruna?

Men min fråga är: Gå täcket att justera så pass att det ligger bra på en häst som inte är speciellt djup eller bred över bogarna? Han drar 140 i täcken, så 145 brukar ligga skapligt, men ska det sitta bra fram behövs ett 135 så att det sluter ordentligt om bogarna, men blir lite kortare bak...

Hur är det vid manken? Var först inne på TM Regn efterssom det såg ut att ligga bättre vid manken, men efter att ha läst ovan nämnda tråd blir man ju lite skeptisk...

Är alla nöjda med sina b**jestäcken?

Mount Never Rest skrev:
Vattnet bara forsar av :love:
Fast vi har bara hunnit använda det en gång hittills på nsv stoet, en sak som är super är halsknäppningen, det sluter jättefint runt halsen och bogarna är inne i täcket, dom sticker inte ut som det gjorde på deras gamla modell utan bogveck :D
Låter ju fantastiskt!!! Är det fleecefoder eller nätfoder?

Mr_right skrev:
Förlåt att jag smyger mig in i tråden på ett litet fult sätt, men jag är också sugen på B**jes regntäcke. Tycker definitivt att det bruna är finare, men att det blåa ser roligare ut... Men leran kanske inte syns lika väl på det bruna?

Men min fråga är: Gå täcket att justera så pass att det ligger bra på en häst som inte är speciellt djup eller bred över bogarna? Han drar 140 i täcken, så 145 brukar ligga skapligt, men ska det sitta bra fram behövs ett 135 så att det sluter ordentligt om bogarna, men blir lite kortare bak...

Hur är det vid manken? Var först inne på TM Regn efterssom det såg ut att ligga bättre vid manken, men efter att ha läst ovan nämnda tråd blir man ju lite skeptisk...

Är alla nöjda med sina b**jestäcken?
Varning för TM Summer Rain som jag råkade ut för. Har fått flera svar "privat" att många råkat ut för samma sak. Trist!!! Undrar just om det är nåt fel med impregneringen?

De guldiga är ju skitsnyggt. BÅde på bild och på riktigt. Fast de blå passar ig din häst bättre.

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 196
Senast: Capybara
·
Utrustning Nån som vet hurdana hästar hööks regntäcke tornado pony fairfield passar på?
Svar
0
· Visningar
232
Senast: aglaonema
·
Utrustning Jag har ett Rambo summer series, ett Rambo airmax cooler disc och ett rambo protector disc. Alla rambo och med disc front, samtliga... 2
Svar
26
· Visningar
1 520
Senast: ako
·
Övr. Hund Jag ska köpa en ny sele till min aprikosröda dvärgpudel som när solen lyser ser gyllene ut i pälsen. Jag har nästan bestämt mig för...
Svar
11
· Visningar
1 036
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka