Hjälm från H**ks med skinnband

F

Fillefjonkan

Någon som har testat eller har hjälmen från H**ks med skinnband? Det står i beskrivningen att den är nätt i modellen vilket är precis vad jag letar efter. Alla hjälmar som jag provat hitentills har fått mig att se ut som Fru Svamp :crazy: Så någon som testat? Behöver råd innan jag sätter mig i bilen och åker 12mil till närmaste affär. :)

Sen skinnbanden, börde inte de gå att färga på något vis? Är inte så förtjust i utseendet ;)
 
Sv: Hjälm från H**ks med skinnband

Färga som i vilken färg? mörkare eller?

Vill du ha de mörkare så smörjer du banden med parafinolja :)
 
Sv: Hjälm från H**ks med skinnband

Som sagt, färgen på skinnet är ju det minsta problemet :) Gå bara in i en läderhandel och be om läderfärg, det finns i alla regnbågens färger. Finns även på nätet om man googlar lite :idea:

Och om du provar hjälmen så säg gärna hur det gick. Jag har också tittat på den i katalogen och den låter onekligen som precis det jag söker. En anti-svamphjälm :p
 
Sv: Hjälm från H**ks med skinnband

Hoppas det är okej att jag lägger till en fråga!

Är det någon ventilation i denna hjälm?
 
Sv: Hjälm från H**ks med skinnband

Färga som i; helst svart... :D

Praefatio gav svaret så det verkar inte orsaka några bekymmer. Så återstår bara frågan med passform. Har ganska långt till närmaste affär och vill helst inte åka i onödan. Men om jag provar den så lovar jag att rapportera. :)

Iser: Är ingen ventilation på den hjälmen men det finns ju flera andra hjälmar från samma affär som har just det. Lycka till med hjälmletandet!
 
Sv: Hjälm från H**ks med skinnband

jag klämde på den.. om det är den i 1000-1100kr klassen.. jag tycker inte den var nättare än någon annan hjälm.. den var klotformad, så den passade varken mitt eller flickvännens huvud.. för att få en referens så har jag en euro-star hjälm nu som är lite smalare på sidorna i formen.
 
Sv: Hjälm från H**ks med skinnband

Typiskt :cry: Jag som trodde att någon vänligt sinnad människa äntligen gjort en hjälm som inte ser ut som hatten på en karl-johan svamp på mig.

Har provat det mesta i prisspannet mellan 200 och 3000. Känns som att hoppet snart är ute.

Vad är det för en hjälm du har. Eurostar, vilken är det? Eller menar du euro-lite kanske?
 
Sv: Hjälm från H**ks med skinnband

Jag har provat den o tycker tyvärr att man ser ut som just en svamp i den:crazy: Jag har en co wellington classic och den är lite mer avlångt utformad, jag upplever att den inte känns lika rund och därmed inte lika "svampig":laugh:. Värt att pröva om du inte redan har gjort det.
 
Sv: Hjälm från H**ks med skinnband

Provat men med svampvarning :( Börjar misstänka att mitt huvud är felkonstruerat.
Har en riktigt gammal sammetshjälm av märke okänd som ä'r perfekt men maken klagar på att jag rider runt i en för gammal hjälm. Därav problemet...
 
Sv: Hjälm från H**ks med skinnband

Har en euro-lite? trotts att den är en storlek stor (har cykelhjälms inlägg:angel:) Ser den inte alls för stor ut:laugh: Inte så där klotrund utan med "huvudformad". Om du inte har testat så är det helt klart värt det. Super bekväm är den, enligt mig iaf. Tyvärr har jag snart haft den i 3 år och den ska bytas ut även om den är i topp skick (plasten blir ju äldre även om den ser fin ut på utsidan) och då kommer jag iaf köpe en likadan, svart med svart ventilation, Snyggt :love:
 
Sv: Hjälm från H**ks med skinnband

Typiskt :cry: Jag som trodde att någon vänligt sinnad människa äntligen gjort en hjälm som inte ser ut som hatten på en karl-johan svamp på mig.

Har provat det mesta i prisspannet mellan 200 och 3000. Känns som att hoppet snart är ute.

Vad är det för en hjälm du har. Eurostar, vilken är det? Eller menar du euro-lite kanske?

ja, eurolite syftade jag på, blandade ihop med ridbyxor :p
 
Sv: Hjälm från H**ks med skinnband

Aha, misstänkte det ;)

Har testa och den passade inte den i heller. Har kommit fram till att det nog bara finns två lösningar. Raka av mitt supertjocka hår så jag kan ha en storlek minder i hjälm eller lägga på mig ett par kilo i ansiktet så att det stämmer bättre överens med hjälmen. Blir nog till att leta vidare trots allt...
 
Sv: Hjälm från H**ks med skinnband

Kikat på gpa då? Det finns ju många märken om man ser sig om.
 
Sv: Hjälm från H**ks med skinnband

Har inte testa någon från GPA. Är nog dax för en ny vända bland hästsportsaffärerna. Tack för tipset!
 
Sv: Hjälm från H**ks med skinnband

Tattini (stavning?, de gör stövlar också) har ju hjälmar likväl som inte heller är svindyra. Jag själv vill ju inte lägga för mycket då jag vill ha råd att köpa ny när jag trillar av, om jag gör det. Så en gpa fluga är inte aktuellt om du förstår vad ja menar och tycker även att andra ska ha samma sak i beaktning omän en så pass luftig hjälm vore trevligt på sommaren.
 
Sv: Hjälm från H**ks med skinnband

Tattini läggs på minnet det med. Bra att ha lite olika alternativ att testa.

Känner egentligen som du vad gäller pris, men jag börjar bli desperat. Blir till att ge sig ut i djungeln igen!
 
Sv: Hjälm från H**ks med skinnband

Om du köper från H**ks kan du ju returnera den om den inte passar. Istället för att åka 12 mil........... :-)
Men - jag rekommenderar också Euro-lite om du har "avlångt" huvud.
 
Sv: Hjälm från H**ks med skinnband

Jag kan slå ett slag för Lamicells transformers hjälmen.
Super skön, ok pris och ventilation.
Men sen är ju frågan om du letar efter en sådan modell lr om du vill ha en mer traditonell.
Lr som några andra säger. eurolite!

googla på den så hittar du den lite varstans. :)
 
Sv: Hjälm från H**ks med skinnband

Hade jag vetat vilken storlek jag behöver så hade jag gjort det, men det finns ju ingen garanti att jag behöver samma storlek som jag har i hjälmen jag har nu. Däremot har jag plannerat in ett litet extra stopp när vi ska på bröllop i september, ska bara övertala maken också :angel:

Ska dessutom undesöka de andra tipsen som jag fått i tråden. :)
 

Liknande trådar

Utrustning Förut när jag ägde häst var sadel och bett det värsta jag visste att köpa. Nu har jag ett hästlöst problem. vad fasiken ska jag ha för...
Svar
8
· Visningar
2 290
Senast: Drago
·
Äldre Ja, vars hittar en det? Jag är trött på kläder som går sönder, tappar färg, blir noppriga osv efter jättekort användning. Samtidigt är...
Svar
4
· Visningar
3 633
Senast: landet
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
711
T
Utrustning Har fått rekommendationer från olika håll att prova Albion K2 till min hästs rygg. Tog en chansning och köpte en begagnad, men den...
Svar
11
· Visningar
2 300
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp