hjälm till riktigt runt huvud

bigganl

Trådstartare
Jag behöver era råd. Jag behöver köpa ny hjälm och vill ha en reglerbar med tvättbart foder.
Har en Tuff Rider nu och den är skön, men väldigt sliten och fodret är bara sååå äckligt.
Jag har väldigt runt huvud och väldigt svårt att hitta en hjälm som inte trycker i tinningarna och glappar fram i pannan. Vissa jag provat är lagom på bredden, men då är det ändå tomt i pannan.
Hjälp!
Vad ska jag titta på? Inget bling och under tusenlappen.
(Har provat allt på Höök och Granngården)

Har ni några bra förslag? Det måste väl finnas någon mer än jag som har så skumt huvud?
 
Jag behöver era råd. Jag behöver köpa ny hjälm och vill ha en reglerbar med tvättbart foder.
Har en Tuff Rider nu och den är skön, men väldigt sliten och fodret är bara sååå äckligt.
Jag har väldigt runt huvud och väldigt svårt att hitta en hjälm som inte trycker i tinningarna och glappar fram i pannan. Vissa jag provat är lagom på bredden, men då är det ändå tomt i pannan.
Hjälp!
Vad ska jag titta på? Inget bling och under tusenlappen.
(Har provat allt på Höök och Granngården)

Har ni några bra förslag? Det måste väl finnas någon mer än jag som har så skumt huvud?


Har samma problem, och dessutom skitstort huvud. Har en från back on track som funkar för mig.
 
Nu vet ju jag inte var du bor, men jag köpte min på häst&hundhuset i Stockholm... Du får nog googla runt lite för att hitta någon som säljer dom:)

Har googlat för fullt. Hittar bara en butik (som inte har min storlek). De är inte utgångna eller nåt?

jag får prova söka igen.
 
På Hööks webbsida har de betydligt fler hjälmar/modeller, än i butiken. Finns det någon där som är rund i modellen?

Läste just i en annan tråd där någon sökte hjälm till väldigt ovalt huvud och hon fick också tips om John Whitaker Victory så nu blev jag tveksam. Finns ingen butik här som har den så jag kan ju inte prova heller. :(
 
Jag har ett likadant huvud runt och drar dessutom 59-60 cm i stl, de enda som passar för mig är lamicells hjälmar. De har ingen nu ute med nya vg.1 märkningen men jag mejlade dem härom veckan då jag behöver ny och de kommer snart att lansera med den nya märkningen. Vet ej om fodret är tvättbart men deras hjälmar brukar vara välventilerade. Brukar vara ok i pris också. Är inne på nr 4 av deras hjälmar.
 
@milla112 Jag blir verkligen förvirrad av alla råd. Just Lamicell har jag tänkt bort helt för jag har sett många som har avlångt huvud som rekommenderar den. Kan det verkligen passa båda?
 
Jag köpte min i en butik här i Skåne, de släpper en ny modell nu under våren och den borde gå att köpa via deras egen shop.
Jag har satt en maxpris på runt tusenlappen så back on track är alldeles för dyr för mig just nu. Känns som ett lotteri att lägga ut så mycket pengar när jag inte kan prova.
 
Jag har satt en maxpris på runt tusenlappen så back on track är alldeles för dyr för mig just nu. Känns som ett lotteri att lägga ut så mycket pengar när jag inte kan prova.

Jag har modellen som heter EQ2, tror jag gav 950:- för den
Om du handlar via nätet har du ju alltid 14 dagars ångerrätt så då kan du ju prova :)
 
Jag uppfattar CO Wellington som rund, Lamicell likaså.
Mips-hjälmen från BoT skall också vara rundare.

Dock vet jag inte om dessa har uttagbara foder. :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har sökt och hittat en del äldre trådar men det kommer ju nya hjälmar hela tiden (om jag har missat någon hyfsat färsk tråd så säg...
Svar
14
· Visningar
3 263
Senast: Modest
·
Utrustning Hej på er! Jag är verkligen i behov av att köpa en ny ridhjälm, min är avramlad med flera gånger, den är även väldigt gammal samt sitter...
Svar
8
· Visningar
1 703
Senast: mowglieee
·
Utrustning Ja, finns det ett sådant (i form av en godkänd ridhjälm, med nuvarande övergångsbestämmelser och hela fadderullan..) ? Jag kom just hem...
2
Svar
26
· Visningar
3 182
Senast: troxel
·
Utrustning Har börjat kollat runt lite efter en ny hjälm, drömmen vore en marinblå CO Wellington eller en marinblå ayr8 med guld under nätet men då...
Svar
5
· Visningar
2 141

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp