Hjälm till tävling

jemeni

Trådstartare
Söker ny hjälm till tävling och tycker tex Samshield och Uvex Suxxeed är snygga men prislappen tar emot :o

Finns det någon snygg liknande hjälm för max 1500kr?
 
Sv: Hjälm till tävling

Har tyckt den ser gräslig ut på bild, men såg den idag på en ryttare, Riktigt snygg får nog åka och prova en.
 
Sv: Hjälm till tävling

Alltså jag blev förvånad när jag tog fram produktbilden. Lilltjejen i stallet har en sån och den är mkt snyggare irl:).
 
Sv: Hjälm till tävling

Visst att hjälmarna är dyra, men dom är såå värda dom pengarna!
Själv har jag samshield. Lättare hjälm finns inte! Känns som att jag har mössa på mig bara, andas väldigt bra och är som sagt jätte skön att ha på sig. Dock så har jag min även när jag rider hemma. Men på sommaren är den klockren.

Uvex vet jag inte så mycket om, men jag tror den är rättså lik. Men det är många iallafall på ponny elit sidan som tävlar med dom :)

Har aldrig testat lami-cell hjälmen, men en i stallet har den och ser även många ute på tävlingar! Så det är nog en bra hjälm eftersom så många har den ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Hjälm till tävling

Samshield är ju dösnygga! Men är de verkligen värda priset om man åker av? Jag menar om man lägger 5-10tusen och sen ramlar av med den så ska man ju byta.. Det känns inte lika roligt? Eller går de att lämna in och få lagade? :o

Jag har Lamicell bling hjälmen, matchar blinget på fracken och mina lackade stövlar ;) Den är jättelätt och skön att ha på eftersom den går ställa exakt i nacken :)
 
Sv: Hjälm till tävling

Min försäkring täcker om hjälmen går sönder, får betala självrisken såklart men inte mer.
 
Sv: Hjälm till tävling

Uvex classic kostar väl runt 1500 kr? Inte lika som suxxeeden i formen, men många tävlar ju i classicmodellen i både dressyr och hoppning. Finns Uvexhjälmar för runt 1000 kr också, men då har de ju ett litet annat stuk än de dyrare.

Kolla på horsemeup om du hittar nåt du gillar, de har massor av hjälmar o har 25% rabatt nu i helgen, så kommer de ju ner lite i pris.
 
Senast ändrad:
Sv: Hjälm till tävling

Hemförsäkringen då? Eller har du nån extra? :) hade gärna haft en sån hjälm, men känns somsagt lite dyrt om man måste köpa en ny om ngt händer :)
 
Sv: Hjälm till tävling

Har en inbakad försäkring med hem, drulle, olycksfall och hästsäker. Vet inte vilken del som tog hjälmen. Är hos Folksam och de gjorde inget avdrag för ålder.
 

Liknande trådar

Utrustning Som frågan lyder så tycker jag det är svårt att hitta en solskärms hjälm till just ett smalt och avlångt ansikte, jag syftar inte på...
Svar
8
· Visningar
1 092
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny hjälm. Är dressyrryttare och har ganska mycket hår, både tjockt och långt. Tanken är att jag ska ta upp tävlandet...
Svar
2
· Visningar
563
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
639
Senast: Lady_S
·
Utrustning Har inget sadelskåp och har helt ärligt inte hittat något snyggt eller praktiskt. Just nu så hamnar sadeln i baksätet, en påse med mina...
Svar
13
· Visningar
1 042
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp