Hjälp! Är detta en "Stalker"?

Sedan skulle jag säga: svara inte på något av mannens kontaktförsök, alltså inte ens för att säga att du inte vill ha kontakt.
Det misstaget har jag gjort. Har försökt NÖTA in i ett ex simpla/sjuka hjärna att jag inte vill ha någon kontakt alls. Han lovade att inte höra av sig mera...men såklart funkade det inte. Jag slutade svara, han fortsatte skriva, jag fortsatte låta bli att svara, tills jag än en gång skällde ut honom och att han inte fattar. Han skrev igen efter att långt uppehåll, jag svarade inte. "Råkade" på honom (han var plötsligt ute på min ort (han bor långt ifrån), på stället där han visste att jag brukar vara). Jag var kort och otrevlig och visste att jag senare skulle få nåt meddelande igen. Jopp, han ville ses och prata dagen därpå. Jag svarade inte. Han skrev igen och sa att han förstod att jag inte vill ha med honom att göra och lovade att aldrig mera höra av sig. Det gick drygt ett år...så PAM hade jag ett meddelande av honom på messenger igen. "Jag har sett fina bilder av dig..." och annat. Antar att han hade följt med min fb där jag byter bilder ganska ofta, men där jag endast pga honom är noga med att ändra de gamla bilderna till ickeoffentliga så fort jag byter.
Efter hans senaste meddelande blockerade jag honom - utan att svara.

Kan säga att jag är väldigt glad att han bor så lång bort. Annars hade det med säkerhet varit väldigt väldigt obehagligt genom åren. Räcker med att det är obehagligt...
 
Först och främst vill säga: Tack alla ni som har svarat!

Jag förstår att ni tycker att jag ska göra en polisanmälan, men det kommer inte att ske. Det står ord mot ord. Jag har inga bevis på att han rört sig i mitt område. Jag tycker ärligt talat synd om honom, det är en harmlös typ som är väldigt ensam, Inte för att det rättfärdigar hans beteende. Men ändå.

OM människan söker upp mig när jag flyttat tillbaka till lghten, kommer vi ta saken därifrån. Antingen genom att min far kommer prata med honom, eller om det i så fall blir en polisanmälan.

Visst, det kommer vara jobbigt att flytta tillbaka, när man inte vet om han kommer dyka upp. Det kan ju hända att han släppt det hela nu. Med tanke på att jag visade att jag inte ville ha kontakt med honom sist. Förhoppningsvis har han hajat.

Jag är inte rädd för honom, utan det bara det att jag vill inte ha någon kontakt med honom. Jag tycker ärligt talat han är en jobbig typ.
 
Jag anser att HANDLINGEN innebär kvinnofridskränkning. Att det inte hamnar under BROTTSRUBRICERINGEN grov kvinnofridskränkning är en annan diskussion.

Varför ska vi vara rädda för att tala om att detta faktiskt är en kränkning? TS känner obehag så pass långt att hon undviker vissa promenadslingor. Det styr till grad hennes liv, det han utsätter henne för.
Att hon inte ens kan bo i sin egen lägenhet dessutom!
 
Först och främst vill säga: Tack alla ni som har svarat!

Jag förstår att ni tycker att jag ska göra en polisanmälan, men det kommer inte att ske. Det står ord mot ord. Jag har inga bevis på att han rört sig i mitt område. Jag tycker ärligt talat synd om honom, det är en harmlös typ som är väldigt ensam, Inte för att det rättfärdigar hans beteende. Men ändå.

OM människan söker upp mig när jag flyttat tillbaka till lghten, kommer vi ta saken därifrån. Antingen genom att min far kommer prata med honom, eller om det i så fall blir en polisanmälan.

Visst, det kommer vara jobbigt att flytta tillbaka, när man inte vet om han kommer dyka upp. Det kan ju hända att han släppt det hela nu. Med tanke på att jag visade att jag inte ville ha kontakt med honom sist. Förhoppningsvis har han hajat.

Jag är inte rädd för honom, utan det bara det att jag vill inte ha någon kontakt med honom. Jag tycker ärligt talat han är en jobbig typ.
Fast du behöver ju inte ha bevis osv för det är ju inte an anmälan du behöver göra för att kontakta polisen. Tycker du ska ringa polisen för att be om råd och att, som de andra varit inne på, få din oro dokumenterad hos polisen OM det skulle hända nåt mer. Då finns ju ditt samtal registrerat om/när du behöver kontakta polisen igen.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 106
Senast: Whoever
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 417
Senast: cewe
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 099
Senast: MiaMia
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 009
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp