Hjälp att komma igång

Picazzo

Trådstartare
I våras skadade min häst sig under terrängträning, det i samband med ålder gör nu att det blir dressyr som blir vårat huvudområde framåt..
Häst är smått igångsatt igen, och det ser ut att gå bra mtp ben så långt. Men det känns så kämpigt, vi hade kommit oss ganska bra i dressyren nu i våras efter ett drygt års kämpande.. Alt fungerade kanon egentligen.. Nu känns det som om vi är tillbaks på ruta ett, vilket vi nog egentligen också är efter ett halvårs vila/lullande.. Hur komma tillbaks? Vågar inte rida för hårt än pga skadans läkning, superpigg häst med alldeles för mycket energi, kan inte ta bort mer mat pga hull.. Ska börja med träningar igen, men vill vänta tills vi är tillbaka på normala pass.. Har nu travat i 2 mnd, uppe i ca 20 min, gallopperat i 2 veckor, någon storvolt på varje hand, här vill hon väldigt gärna sticka lite :p

Någon som har ngt tips och idè som kan leda oss på rätt väg fram tills det är klart för att åka till tränare igen?
Går ute hela dagar på stort område..
 

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 278
Senast: AbCdE
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 967
Senast: Lhas
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 153
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 385

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp