Hjälp! bomlös sadel

Rebeckafalk

Trådstartare
Får bomlös sadel ha löngre anläggningsyta en hästens sadelläge?

Min häst ca 44-45 , bomlös : 54.

Blir den för stor?? den enda bomlösa i hela världen som är 45 i anläggningsyta är ju en BARNSADEL.
 
Sv: Hjälp! bomlös sadel

Jag har en Startrekk Espaniola till min häst som har en anläggningsyta på 43-44cm så det finns att få tag i =)
Enligt vad jag hört är det Espaniola som är bland de kortaste på marknaden.
 
Sv: Hjälp! bomlös sadel

rycker liv i denna,
Min häst har 47 cm i anläggningsyta och hittat en westernsadel p å54 cm lång(bomlös) med paneler.

Det lär inte bli någe trycke längst bak eftersom jag inte kommer sitta och ge tryck där, tänkte i värsta fall får man väl klippa bort lädret just över ryggen om det skulle bli tryck där.
 

Liknande trådar

Utrustning Idag lånade jag en bomlös sadel till min häst. Jag använde min vanliga sadelgjord (helt i läder med fast resår på sidorna) till och...
Svar
6
· Visningar
714
Senast: Cattis_E
·
Ridning Har en ponny som är helt omöjlig att hitta sadel på. Har haft ut en sadelutprovare som inte hittat någon sadel då hon har mycket manke...
Svar
10
· Visningar
733
Senast: Lingon
·
Utrustning Ni sadelnördar, snälla hjälp och utbilda mig! Jag behöver uppenbarligen en ny sadel till min 4-åring. Dessvärre är hon bred och utan...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 282
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Nån som har förslag på sadel som är kort, passar hög manke med rygg åt det lite rakare hållet. Främsta problemet är att hästen har kort...
Svar
1
· Visningar
518
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp